3 Nisan 2019 Çarşamba

SEVDİM

"Annem çok sevmelerin kadınıydı,
Öyle az buz değil çok sev derdi "bende sevdim.
Babam "Seversen insan ayırtetmeden seveceksin kızım" derdi
bende öyle sevdim
Kadın erkek ayırt etmeden insan olan herkesi sevdim.
29 yıldır yanımda cana can olan
eşimi ilk görüşte sevdim.
Yaradanın bana bahşettiği emanetlerini çocuklarımı çok sevdim
Oğlumun köpeğini, kızımın kedisini, bütün hayvanları onların sayesinde sevdim.
Doğduğum Şehri şehrimizin aziz  insanını ve daha bir çok şeyi sevdim.
Elinde torbasıyla her gün sokak hayvanlarını beslemeyi dert edinen
Emekli saffet amcayı sevdim,
Babadan kalan arsasında yüzlerce köpeğe evsahipliği yapan
 yakup kardeşi sevdim.
Umudunu yok eden okumuşlar karşısında
İnandığı güce sığınan ve mucizeler yaratan ilk okul diplomalı profösör kadını
Cemile hanımı çok sevdim.
Geçmişi geleceğe bağlayan sanata ve kültüre aşkla hizmet eden
Bildiğini bilmeyenle yürekten paylaşan ustayı
Yasemin hanımı çok  sevdim.
Kapısını her çaldığımda beni ayakta karşılayan ve seni tanıdıktan sonra
Tokat'a ve insanımıza olan bakış açım değişti diyen müdüre hanım
Sevil Alaçam'ı sevdim.
Öğrencileri için çırpınan işinini severek yapan idealist aşk dolu
Öğretmenleri sevdim.
Yolda, merdivende, asansörde karşılaştığımda gülümseyen selam veren amcayı teyzeyi sevdim.
Bankada kibarca işini yapan memuru, pazarda avazı çıktığı kadar bağıran pazarcı dayıyı sevdim.
Bulunduğu yere direk olan yiğit kadınları cesur erkekleri sevdim
Bu kadınları omuzlarında taşıyan koca yürekli adam gibi adamları çok sevdim.
Bayramlarda arayıp soranı, ummadığın anda karşına çıkanı uzaklardan sizin  için geldim diyen
Arkadaşlarımı (Nazik hanım Durmuş abiyi)çok sevdim.
Kara gün dostu varlığıyla güven veren baba yarısı kardaşı, kardaşın yoldaşı gelinimizi  çok sevdim.
Anamdan sonra sığındığım her daim yanımda olan bacılarımı bacılarımın yarenlerini çok sevdim.
Dağlarda sümbülleri, bahçelerde gülleri,  dalda öten bülbülleri çok ama çok sevdim.
Otu, börtüyü, böceği,
sazın teline vuran eli,
toprağı işleyen beli,
veren eli,
alan kulu çok sevdim.
Yaptığı yardımları kimse duymasın diye gizliden vereni
Vatanı için gözünü kırpmayan erini
 Er meydanında cesaretle serini ortaya koyanı sevdim
Sofrada tuzu, yaylada kuzuyu,  söz dinleyen kızımı çok sevdim.
Arkanda dağ gibi duranı, herkesle sevgiyle bağ kuranı çok sevdim
Bütün bu güzellikleri yaratan yaradılanı yaratandan ötürü çok sevdim.
Baktığım her yerde onu gördüm, gördüğüm her yerde onu sevdim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder