6 Nisan 2019 Cumartesi

Tiyatro sanatcısı Kemal Atangür

               "Dünyada Türkiye Türkiye'de Tokat"sözünün altını ilkler tekler ve kırklar şehri Tokat'ın kadim insanının yapmış olduğu zanaatlarıyla tüm dünya insanlığına örnek teşkil edecek çalışmalarıyla insanlığı mayalamdırma görevine devam ediyor. İşte size Türkiye'de ilk kez "Ekmek arası tiyatro diyerek" yaptığı işle tüm tiyatro sanatı alemine öncü olan alanında tek işine aşık bir tiyatro sanatcısı Kemal Atangür  yaptığı çalışmalarıyla fark yaratmaya devam ediyor.
             25 eylül 1968 yılında Tokat Merkezde dünyaya geldim. Babam Reşediye'nin Cibitekke  Köyü'nden gelmiş. Annesiz babasız öksüz kalmış, dedemin yanında çırak olarak çalışmaya başlamış ve onun yanında büyümüş. Dedem Yusuf Ziya Öztunç 15 yaşında Selanik'ten gelmişler. Oradada köftecilik yapıyormuşlar buraya gelincede lokantacılık yapmaya devam etmişler. Babam burada çırak olarak çalışmış ve ustalığa kadar gelmiş. Babam dedemin gönlünü fetetmiş dedem ustasını kızına almış. Bizim meslek anne dedemdem bize miras kaldı. Ben üçüncü göbek ustayım. Liseyi Gazi Osman Paşa Lisesinde okudum. O yıllarda Halk eğitimin tiyatro koluna üye oldum. Tesadüfen Tokat'lı  Orhan Şeref Ayçe Tuluat üzerine çalışan bir tiyatrocuyla tanıştım. Bana tiyatroyu sevdiren hocamdır. 1987 yılında Çorum meslek yüksek okulunda tiyatro kulübünün başkanı oldum ve tiyatro yapmaya devam ettim. Okulum bitince 27 mart dünya tiyatrolar gününde çok sevdiğim eşim Selda Gür ile evlemdim.4 çocuğum var. İsimleri Osman Rutkay, Cahide Vera, Zahide Ahna, Afife Jale.
          Hayatımda sadece tiyatro var. Halk eğitim merkezinde usta öğretici olarak çalışıyorum. 1994 yılında 1937 doğumlu tiyatronun duayeni Ünver Oral hocayla tanıştım. Orhan hocam beni çok beğendi gölge tiyatrosunun bütün sırlarını benimle paylaştı. Gölge oyununu tek başıma yapabileceğimi ses rengimin çok uygun olduğunu söyledi. Ben bütün gayretimle ve aşkımla bir tiyatro salonu, odası kurmak istedim. Kardeşim Bilal marangoz bana bu salonu inşa etti ve 35 yıldır tiyatronun içinde yazıp oynuyorum. 25 yıldırda gölge oyunu karagöz ve hacivat tiyatrosunu Münür Özkul tiyatrosu adı altında "ekmek arası tiyatro" sloganıyla dededen gelen üçünçü göbek köfteci ustası olarak tiyatroyu bu dükkanda yaşatmaya çalışıyorum. Üst katta köfte yapıyorum ve alt katında her cuma günü gölge tiyatrosu olan hacivat karagöz oyununu kesintisiz olarak 25 yıldır oynatıyorum. Devamlılık arz etmesi açısından benim bu yaptığım Türkiye'de bir ilk ve bir rekor. Beykent üniversitesi tiyatro sinema bölümü öğrencileri benim hayatımı bitirme tezi olarak çalıştılar ve bu sunumu hocaları çok beğenmişler ses getirdi. TRT den benim belgeselimi çektiler. Çeşitli festivallere davet ediyorlar orada gidip doğaçlama olarak tiyatro yapıyorum.İşimi eşimi aşımı çok ama çok seviyorum.
             Tiyatro ekibimiz 8, 10 kişiyle götürüyoruz. Turnelere çıkıyoruz. Sosyal sorumluluk anlamında  Okullara karagöz hacivat oyununu oynamaya gidiyoruz. Tokat'a gezmeye gelen misafirlerimiz bizi çocuklarıyla birlikte ziyaret ediyorlar ve gölge oyunu tiyatromuzla onlara en kıymetli hediyeyi veriyoruz çünkü Türkiye 'nin hiç bir yerinde rastlayamayacakları bir gösteryle çok memnun ayrılıyorlar. Tiyatro torpil kabul etmez. Yeteneği olan bu alanda kendisini geliştirir. Sanatı ehil ellere teslim etmek gerekir. Doğayla iç içe bir hayat yaşayalım. Çünkü bizim burası doğal bir memleket özü sözü bir ben bu memlekette yaşamaktan çok mutluyum. Yetkililerden benim bu yaptığım sanatı daha iyi şartlarda sunabilmem için bana bir salon tahsis etmelerini ve orada halkı tiyatroyla buluşturmak çok istiyorum.
Öğrencileri var
İlk usta öğretici
Daha çok insana ulaşmak daha güzel bir sahnede tiyatro yapmak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder