6 Nisan 2019 Cumartesi

Kitre Bebek Ustası Türkan Kestane

         Sanat kişinin genlerine işlenmiş atadan gelen kalıntılarla ortaya çıktığı gibi merak ve heves üzerine araştırarak ve günümüze uyarlayarak var olan güzelliği yeniden doğurmak özel insanlara sanatçılara has olan bir özellik olsa gerek.
              Türkan Kestane ; 1968 yılında Almus'un Çerkez Tomara köyü'nde doğdum. Babam marangoz annem ev hanımı. 6 kardeşiz. İlk okul mezunuyum. Evliyim bir kızım var. Kızımda müzikle uğraşıyor. Keman çalıyor. Ben küçükken babamın marangozhanesinden hiç çıkmazdım. Çok meraklıydım. Annem çok marifetli bir kadındı. Bu sanatla olan ilgimi ve becerimi onlara borçluyum. Ev hanımıyım.
             Bir çok  işle ilgilendim ama 10 yıldır bu işin içindeyim.Kitre bebekleri kendim merak ederek araştırdım ve bu bebekleri yapmaya başladım. Ustam yok. Deli cesaretiyle bu işe atıldım. Özgün çalışmasını seviyorum. Karakter ve espiri katarak mizansel çalışmasını seviyorum. Fotoğraftaki resme göre biblo yapıyorum. İnsanların çok hoşuma gidiyor ve merak ediyorlar kendi biblolarını görmek onlarıda mutlu ediyor. İnternet üzerinden satış yapıyorum. Taşhanda pazarım var. İlgi çok güzel bende severek ve çoşkuyla çalışıyorum. Seviyorum işimi. Buda beni farklı kılıyor. Tokat'ta kitre bebek yapan ilk usta benim. Niksar belediyesinin açtığı sanat sokağında bir atölyem var orada bu çalışmalarıma devam ediyorum. Şu anda Tokat olgunlaşma enstütüsünün bünyesinde  5 gün çalışıyorum. Hafta sonları Niksar'dayım. Seramik hamuru kullanıyorum. Kitre bitki özünden yapılan yapıştırıcıdır. Pamuk, tel, kıyafet, boyalar bu bebeklerin yapımında kullandığım malzemeler.  Bu malzemelerle resmin Orjinaline sadık kalarak bebekleri bibloları üretmeye çalışıyorum. Orjinal ve doğal malzeme kullanmaya çalışıyorum. Çünkü bebeğin kalitesini arttırıyor.Hayalim kişisel bir sergi açmak.
               Bu alanda bir çok usta vardır ama tarihe şöyle bir baktığımızda 1936 yılında Zehra Müfit Saner hanımefendinin "Arzuhalci" adlı bebeği 20 ülke arasından katılan ustaların arasından birincilik elde etmiş ve kitre bebeğin ismini duyurmuştur. Ben aktif olarak çalışan üretim yapan bir ustayım. Buda beni bu alanda yaptığım çalışmalarla farklı kılıyor. İşimi çok severek yapıyorum. Olgunlaşma enstitüsünün bünyesinde sergilere ve fuarlara katılıyoruz unutulmaya yüz tutmuş kültürümüzü bizde bu alanda yaptığımız çalışmalarla ayakta tutmaya çalışıyoruz.
Çırak yetişmiyor
Tokat olgunlaşma enstütüsünde usta öğretici
Kişisel bir sergi açmak  istiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder