6 Nisan 2019 Cumartesi

Otantik çöp Bebek Nuray Yıldız

          Köyler  bozulmamış özünü hala koruyan kapısı herkese açık ,sofrasında sevgisini ve güler yüzünü paylaşan misafirini baş köşeye otutturan ,samimi özel insanlar.Köy deyince aklıma her şeyin ilk hali bozulmamış doğal organik  olanı gelir. İnsanıda, meyveside ürettiği sütü yumurtasıda hiç bozulmadan bize olduğu gibi yansıyan yerler geliyor aklıma. Tokat'ta ki doğal otantik çöp bebek yapımı ustası Nuray hanım.
            "1977 de  hubyar  köyünde doğmuşum. İlkokulu köyümde  okudum. Annem babam köylü. Onlardan öğrendim ne öğrendiysem. Biz köy yerinde ekin ekeriz  başaklar olgunlaşınca biçeriz .18 yaşında evlendim Nebi köyü'ne gelin geldim. Burdada aynı işleri yapmaya devam ettim eşim inşaat işçisi. O dışarıya şehre gidiyor çalışmaya. Ben çocuklarla evde kalıyorum. 4 tane çocuğum var. Kızım evli oğullarım okulunda çok başarılılar. Allah onların zihinlerini açsın okusunlar. Millete faydalı olsunlar. Kışın pek işimiz olmuyor köy yerinde hobi olarak bebek yapıyorum. Çöp bebek. Dağlardaki ağaçlardan çatallı dalı kesiyorum. Üstüne bizim köyün otantik diktiğim giysilerini giydiriyorum. Diktiğimiz elbiseleri plastik bebeğe giydirenlerde var ama ben çöplere giydiriyorum daha ekonomik ve daha doğal oluyor. Oya yapıyorum, pullu oyalar, işleme her şeyi ben elimle yapıyorum ve bebeği giydiriyorum. Köyümüzü ziyarete gelenlere satıyorum. Köyümü çok seviyorum. Tokat ilinden aldım bakırı, incitmeyin fukarayı fakiri diyen kör oğlu gibi bende garibin yanındayım. Onlara her zaman kapım açık. İyi niyetliyim her şeyin iyi tarafından bakarım olan olmuş ,bundan sonra ne yapabilirim diye bakarım olaylara. Bana düşen görevi erinmeden gücenmeden yaparım.
          Halinden yaşamından ve bulunduğu yerden memnun olan Nuray bacı aidiyet duygusunun mutlu bir örneği olarak özün taşıyıcısı ve bulunduğu yerin direği olarak karşımıza çıkıyor.  Üretmenin çalışmanın yöresel yaşantının bebeklere yansıtılarak gelir kapısı oluşturması ve otantikliğini koruyarak var olmanın mutluluğunu Nuray hanım üzerinden okuduğumuz sevgi notunu halinden memnun olmak yaşam döngüsü içinde üzerine düşen görevi yerine severek şikayet etmeden dile getirmek ve yaşamak çok çok önemli. Teşekkürler Nuray bacı.
Çırak yetişmiyor.
Doğal ağaçları kullanarak bebek yapan ilk usta
Köyümüze daha çok turist gelsin diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder