5 Nisan 2019 Cuma

Marangoz Ahmet Özçelik Usta

                  Yaşadığı mekana can katan AHMET ÖZÇELİK usta 1966 yılında Zile'nin çayır köyünde dünyaya gelir ve Ahşap oymacılığına küçük yaşta hobi olarak başlayan, bugün Zile'nin tarihi dokusuna imzasını atan özgün ve mesleğine  aşık bir zanaatçı.
                Zile'de kurduğu atölyesinde  ahşap mimariye uygun çizimleriyle ve kesimleriyle fark yaratan ve kendisini geliştiren, eskiyle yeniyi harmanlayan, Ahmet Özçelik usta "araştırmayı ve okumayı çok seviyorum. Babamdan öğrendiğim saz geleneğini bende oğluma öğrettim.Türkü söylemesini çok seviyorum. TRT'nin çektiği belgeselde danışmanlık  yaptım aynı zamanda oyuncu olarak 13 bölümde rol aldım. Atalarımdan gelen Otantik yaşantıyı bir sonraki nesle  aktarmaya çalışıyorum. Doğal ahşaptan baston imalat ediyorum. Eski zile evlerini dokusuna uygun yeniden restore ediyorum. Camilerin şadırnanları ahşap tavanlarını onarıyorum. Ahşap insan oğlu gibi yaşıyor nefes alıyor bgirdiği yere ruh katıyor anlamlandırıyor. Ben ahşaptan vaz geçemiyorum. Hayallerimin peşinden gidiyorum. Eskiyle yeniyi harmanlamak mağaradan rezidansa olan yolculukta hepsini birleştirip bir ev çiflik kurmak ve bunu tüm dünyaya göstermek istiyorum.  Doğayla iç içe olmayı, atları, hayvanları, doğa sporlarlarıyla uğraşmayı seviyorum. Evliyim, iki çocuğum ve iki torunum var. Mutluyum huzurluyum çünkü mesleğime aşığım" diyor Ahmet usta...
Yüreğine ellerine sağlık yolun açık olsun usta...
Çırak
45 yıldır bu işin içinde alaylı bir usta
Ahşapbın, toprağın,  betonun, çeliğin ve demirin birleşiminden oluşan bir yapı yapmak istiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder