5 Nisan 2019 Cuma

Rölyef ustası Harun Taşdemir


DÜNYA da İLK ve TEK ve SON ,
Usta HARUN TAŞDEMİR ...
Başka eşi benzeri atarnatifi yok. Bakır üzerine Rolyef işlemeyi üç boyutlu yapan tek kişi,
      Kör vuruşlarla yaptığı resimleri tabloları kültür bakanlığınca kabul görmüş Devlet Zanaatçısı unvanını almış bir usta."17 yaşındayken yaptığım ilk eserim UNESKO tarafından beğenildi ve ödül aldım.Dünyanın çeşitli sanat merkezli metropollerinde resim sergisi açtım.(Paris,Almanya,Amerikanın eyaletleri...)Bir çok üniversiteden usta öğretici adı altında teklif aldım,(yurt dışı ve marmara üniversitesi,Sivas Cumhuriyet üniversitesi) fakat kendi topraklarımı tercih etmemden dolayı tekliflere olumsuz yanıt verdim. Keşke gitseydim bugün bu zanaatın devamlılığını sağlaya bilirdim çok pişmanım. 20 çeşit ustalığım var.(ahşap,metal,gümüş,cam boyama ,bakır,....ud,keman)Ama beni özel kılan Bakır üzerine kör vuruşlarla yaptığım resimler.
Demir tava geldi  bitti kömür,
Akıl başa geldi bitti ömür.
Kendimle hem hal oluyorum.insanın  yaptığı işi ürettiği eserlerin beğenilmesi ve değer görmesi çok güzel.Gerçek değerin verilmesi yeni yetişen gençlere bu değerleri aktarmak olurdu. O zaman yöresellikten evrenselliğe bir kapı açılırdı. Ama o fırsat bu topraklarda bana verilmedi. Kendi atölyemde kendimce bir şeyler yapmaya çalışıyorum 48yıldır bu işin içindeyim. Elazığa ve işime aşığım "iyor usta
   Teşekkürler Harun Taşdemir ustam...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder