13 Eylül 2019 Cuma

taş ustası mukades imre

   Doğal taşlar eski uygarlıklar zamanından beri ilgi gören , insanlığın bir çok alanda işine yarayan ülkelerin hazineleri, zenginlikleri sağlık, itibar, dekorasyon, ziynet eşyası, para yerine kullanılma, uğrunda savaş yapılan , kendi enerjileri olan, ruhsuz görünselerde yaşayan, doğanın içinde oluşan ve yararlanmamız için bize sunulan varlıklardır.
         1954 Niksar doğumluyum. 8 kardeşiz. İlk , orta ve lise eğitimlerimi Niksarda tamamladım. Anadolu üniversitesi işletme Fakültesini bitirdim. 24 yıl bankada memurluk yaptım. Emekli olduktan sonra 2009 yılından bu yana hobim olan doğal taşlarla ilgileniyorum.Bankacıyım,işletme okudum,Ekonomistim ama bemim içimde yatan aşk el sanatlarıyla ilgili gümüş takı ve kuyumculuk okumak isterdim. Takı ve doğal taş tutkusu bende kendimi bildiğimden beri vardı. Çok sevdiğim  bu hobiye ağırlık verdim. Öğrendiklerimi yapabildiklerimi hayal ettiklerimi mesleğe dönüştürmek için çalışmalara başladım. Samsunda bir atölyede doğal taşlarla ilgili bilgiler aldım. Zaman içersinde taşhandaki dükkanımı açarak bir bölümünü küçük bir atölye haline getirdim. Ürettiğim yöresel ve genel takı örneklerine kendi yorumlarımı katıp , yeni tasarımlar oluşturarak, eski dönemlerin takılarını günümüze uyarlıyarak Tokat yazma ve florlarını doğal taşlarla buluşturup ilimiz adına turizme yönelik yöresel takılar yapmaktayım.Ayrıca hayallerimi sınırlı tutmayıp tüm dünya kültürlerinden beslenerek yeni yeni tasarımlarla taşları, yazmaları, boncukları buluşturuyorum kolyelerin üzerinde. İnkalar ve mayalar Zümrüt , Kızılderililer Turkuaz, Orta Asya Türkleri Turkuaz taşını kullanırlar. Turkuaz Fransızca Türk Taşı demektir. Akıncılar bu taş yanlarında olmadan savaşa çıkmazlarmış.
İnci, elmas, yakut, Ametis, kehribar, oltu taşı, mercan, yeşim, zümrüt, opal, kaplan gözü gibi bir kaç örnek verebiliriz.
    Doğal taşların enerjisine, gizli gücüne inanan biri olarak diliyorum insanlık bu doğallığı gücü, enerjiyi, farkeder ve sağlıksız ürünleri kullanmaktan vazgeçeriz. " diyor Mukaddes imre ustam
         Hayallerinden asla vazgeçmeyen bu fırsatı Bankacılıktan emekli olduktan sonra hayata geçiren doğal taşlardan yaptığı takılarla fark yaratan ve atölyesinde ürettiği yöresel takıları ve geri dönüşüm ürünlerini sergileyen Mukaddes İmre Hanımefendi  çalışmanın ve üretmenin insanı dinç tuttuğunu ve herkesin bir hobisi mutlaka olması gerektiğinin altını çizerken kendime ait bir projeyle takıda fark yaratmak istiyorum "diyor. Tokat Taşhanda ki dükkanında yöresel otantik tarzda ürettiği takılara ulaşabilir güler yüzüyle konuklarını karşılayan Mukaddes Hanımla doğal taşlar hakkında sohbet edebilirsiniz. Teşekkürler Mukaddes İmre Hanım...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder