11 Eylül 2019 Çarşamba

Berber ustası Raif İçmeyiz.

            Bir makas bir tarak ve bir sabundur berberin  sermayesi. İşte insan oğlunun en elzem ihtiyacından dolayı doğan bu meslek hala en popüler günlerini yaşıyor ve her dönem her çağda birinci sırada yerini koruyan bu zanaatın sırlarını  67 yıldır işciliğini yapan efsaneden dinleyelim.  
          İşçi bir babanın ev hanımı bir annenin 8 evladından birisi olan 1946 doğumlu Efsane berber ustası Raif İçmeyiz  7 yaşında çalışmaya başlar ve 10 yıl çalıştıktan sonra askere gider. . Görücü usuluyle evlenir ve üç çocuğu olur.Askerden döndükten sonra kendi dükkanını açar ve 57 yıldır bu iki sandelyeli dükkanda rızkını kazanır.
          Ustasının eline bakarak bu mesleği öğrenen Raif usta biz çırak olduğumuzda sanatı öğrenmek için babalar para verirdi ustalara. Şimdi sigortası olacak kaç para vereceksin diyorlar, sanatı öğrenmeye gelen yok. Ustam çok iyi bir adamdı. Ustamın her işine koşardım. Hiç unutamadığım bir anımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Ustam oğlum ben gidiyorum dükkanı sen kapatırsın dedi. Ben uyuya kalmışım uyandığımda kapıyı çekip eve gitmişim. Kapıyı kilitlemeden gitmişim ustam oğlum bir daha böyle yapma kapıyı kilitle dedi.
         Berberlik çok güzel bir zanaat. Şehrin en kalbur üstü insanları gelirdi. Sosyal anlamda herkesle tanış oluyorsun ve bir çok insanın sırlarına derdine ortak oluyorsun.  Çocukları küçük yaşta mesleğe yönlendirilmeli. 20 yıl berberler fedarasyonunda yöneticilik yaptım. Okumayı çok isterdim . Okusaydım doktor olmak isterdim. Bu işten emekli oldum. Hacca gittim. Çok mutlu bir ailem var. Saygı sevgiyle bu günlere geldik. 75 yıllık hayat bana çalışmayı ve doğru olmayı öğretti. Helal parayla usturanın ucuyla kazandığım bu lokmayla ailemde ki huzuru sağladım. Yoksulluk çekmedik. Daraldık ama bunalmadık. Allaha bin şükür.
Bu meslekte kullandığımız malzemeler; Ustura, ustura taşı, kayış, köpük, makas, tarak, fırça, sabun,jilet, saç makinesi...gibi
           Raif usta ulu çınar bize insan olmanın inceliklerini hikayesini anlatırken farkına varmadan özüyle sözüyle vurgu yaparak altını çiziyor. Çalışmak ve doğru olmak bir insanın en büyük sermayesidir diyor. Yalan konuşmak her kötülüğün başıdır. Çocuklarımıza ilk önce yalan konuşmamayı öğretmemiz gerekiyor. Diyor usta yüreğine sağlık ustam.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder