19 Eylül 2019 Perşembe

Fındık Bebek

           Orta asyadan gelen Alevi kültürünü yaşatan ve günümüze kadar bozulmadan gelen ananelerini köyde kendi sınırları içinde yaşayarak ve bu sınırları koruyarak geldiklerini söyleyen ve bu geleneği artık şehirde yaşayan büyüyen gençliğede aktarmak için bebek yapımına başlayan Fındık Bebek ana bugün bir marka haline gelmiş olan bebeklerin üretimini elişçiliğiile yapıyor ve bir çok kadına ekmek kapısı oluyor.
          Fıdık Bebek ustan " 1963 doğumluyum. Kınalı Ali'nin köyündenim. Yaylakent köyünde doğmuşum. 16 yaşında evlendim. 22 yaşında eşimden ayrıldım.  35 yıldır bu işi yapıyorum. Yöresel giysilerimizle bu bebekleri giydirerek bu kültürü yaşatmaya çalışıyorum. Orta asyadan gelmiş atalarımız. Bu giysiler bizim özümüz. Ben bu elbiseleri normal hayattada giyinmek ve yaşatmak istiyorum.
Şu yaylanın otuna
Malım yokki yayıla
Gezerim sere serpe
Yarim yokki darıla.
58 yaşındayım. Zile uzun çarşıda dükkanım var. Orada ürettiklerimi satıyorum ve Türkiye'nin dört bir yanına bu bebeklerden gönderiyorum. Okusaydım iş kadını olmak isterdim. Kadını çok ezdiler, kadın şunu yapamaz, kadın bunu yapamaz dediler . Okuyamaz şöför olamaz dediler, bizi körelttiler. Bende "kadın herşeyi yapar ve kadın herşey olur  "dedim ve Zile'de uzun çarşıda ilk dükkanımı kadın olarak ben açtım. Herkese örnek olmaya çalışıyorum. İki çocuğum var. İkisinide okuttum. Devlete mal ettim. Allah'ıma binlerce şükür olsun. Ayaktayım. Mutluyum, geziyorum, çalışıyorum, üretiyorum.
            Fındık abla ismi gibi " Fındık Bebek " adında üretim yapıyor ve kültürünü yaşatmaya çalışan gözü kara yürekli bir hanımefendi. Anadolu köylüsü. Teşekkürler ustam yolun açık olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder