27 Eylül 2019 Cuma

İŞGEMDE GİRİŞİMCİ RUHU DESTEKLEYEN BİR YÖNETİCİ

           Türkiye'de ki İŞGEM'ler  içinde ilk ve tek kadın yönetici,  yine Türkiye'de ki bu alanda 12 ayrı dalda hizmet yeterlilik belgesi olan ilk kadın yönetici ve danışman olarak görev yapan, 2017 yılında valilik tarafından verilen "Kadın Girişimcilik" ödülünü alan,  alanında uzman Tokat için bir şans değerli bir hanımefendi. Etrafına yaydığı ışık ile insanları aydınlatan ve girişimci ruhu destekleyen motive eden bir kadın yönetici ve girişimci  Yüksel  Tokuşcu hanımefendiyle samimi bir sohpet gerçekleştirdik.  
           " 1972 yılında Zile'de doğdum. Üç kardeşiz. Annem ve babam çok saygın insanlardı. Kapımız her daim herkese açıktı. Soframız hiç boş kalmazdı. Ailemden gördüğümü yapıyorum. Paylaşımcılığı ve çömertliği onlardan öğrendim. Bu tarafımı çok seviyorum. Çok şanslıyım. Çünkü Zile gibi bir çok etnik kültürün bir arada yaşadığı kardeş bir ilçede büyüdüm. İyilik yapmanın mutluluğunu yaşayarak öğrendim. Bir evladım var. Çocuklarımızın maneviyatını kuvvetlendirmeli, paylaştıkça çoğalmanın hazzını öğretmeliyiz onlara.  Yardımlaşmak, paylaşmak, ikramda bulunmak,  eşe dosta ve  aile
 büyüklerine sevgiyi,  hürmeti çoğaltmak, güler yüzün sadaka olduğunu birbirimize hatırlatmak ve
her günü  bir öncekinden daha bilinçli ve duyarlı geçen kullar olmak niyetiyle çocuklarımızı yetiştirmeliyiz. 38 yaşında iş hayatına atıldım. Onun öncesinde 10 yıllık bir özel iş hayatı tecrübem
oldu.  Sivil toplum örgütlerinde görev yaptım. Girişinciliğimin bir örneğide  Zile'ye Belediye başkanı olmak için adayadayı oldum.
            İŞGEM( iş geliştirme merkezi), işletme fidanlığı, kuluçka merkezide deniyor. Küçükken bir girişimciyi almak büyütmek, piyasa koşullarına göre yetiştirmek  ve uçabileceği bir duruma getirmek. Bu işletmeciler bizim bünyemizde Üç yıl, beş yıl kalıyorlar. Sonra onları gönderiyoruz yerine yenilerini alıyoruz.Bünyemizde  kalıcı işletmeciler de var. Onlara Çapa işletmeleri adını veriyoruz.İşgem  Avrupa Birliği tarafından kurulmuş bir kuruluş. İstihdam yaratmak, girişimcilik kültürünü oluşturmak, yeni girimşinciler yaratmak için. Kobi oluşturmak amacıyla buradayız. Devletin  KOSGEP kurumuna bağlıyız. TSO bakanlığı tarafından denetleniyoruz.
           İşgem  Türkiye'de 25 yıl önce kurulan bir kurum. Türkiye'de ilk olarak kurulan  kosgep destekli İŞGEM danışmanlık merkezi pilot bölge olarak Tokat'ta kuruldu. Kar amacı gütmeyen bir kuruluş. 2014 yılında danışmanlık olarak kurulan bu kurumda 10 bin kişiye eğitim verdim ve 500 kişiyi iş hayatına geçirdik. İstihdam ettik. Gençlere ve kadınlara yapılan girişimcilik eğitimleri çok çok faydalı oldu. Ben burada her şeyimle, davranışlarımla örnek olmaya çalışıyorum.  Burada insana değer veriyoruz, değer katıyoruz. "Aslan yatağından kadın tutağından belli olur. " derdi babam. Ben sıfırdan başladım. Burasının yaşaması için çok çok çalıştım. Böyle bir kadını iş korkutmaz. Şavaşmayı öğrendim. Zorlukları severek ve çalışarak aştım. Türkiye'deki İşgem'lere danışmanlık yaptım. Bizden sonra kurulan işgemlere "Yeni Nesil İşgem Merkezleri" adı verildi. Kobi danışmanlığı yapıyoruz. Sorunlarını dinleyip çözüm üretiyoruz. Özel, yerel ve kamu iş birliği ile  birbirlerini tanıştırmak kaynaştırmak için danışmanlık hizmeti veriyoruz. Bu kurumda İş adamı yetiştiriyoruz. Esnaf yetiştiriyoruz.
             Ticaretin nabzı burada atıyor, herkesi dinliyorum. Çözüm odaklı çalışıyorum. Umudumuz vizyonumuz çok büyük. Girişimciliğin asıl hedefi olan, kişinin kendisini keşfetmesi ve var olan potansiyeli açığa çıkarmak için varız. Kobi danışmanlığının dışında her türlü danışmanlığı sosyal ,kültürel, ekonomik,  psikolojik, alanında da kişilere yardımcı oluyorum. İş fikri uzmanıyım. Başarının sırrı başkalarının gördüğünü değil görmediğini görüyorsan başarılısın. İŞGEM'in çatısı altında 38 tane işliğimiz var. Buralarda kuluçka döneminde kişileri alıyoruz, işi öğretiyoruz, büyütüyoruz ve onları gönderdikten sonra yenilerini buluyoruz. İşgem kapanmasın diye devamlılığını sağladık ve insanların faydasına çalışmaya başladık.Hayatın her alanında girişimciliği uygulamalı ve geliştirmeliyiz. Biz bir aileyiz.  Bunun için çalışıyoruz. İş fikri olan  şartları tutan herkesi kurumumuza tanışmak için bekliyoruz.  
                İŞKUR ve TESOB işbirliği ile düzenlenen KOSGEB Girişimcilik Eğitimimizin her biri çok  üretken geçiyor ve kurulan dostluklar benim için çok değerli oluyor. Kurslara katılanların Bir çoğunun iş  fikrinin oluşmuş durumda olması bizi diğer aşamalara kolayca yönlendiriyor. Diğer kısmın iş fikrinin  netlik kazanması kazançlı ve sürdürülebilir bir işletme modeli oluşturabilmeleri için bundan sonraki süreçtede girişimcilerimizin  takip edilme ihtiyacı var ve bu konuda gereken
özeni gösteriyoruz hep birlikte. Buradan Yeni girişimcilere İŞGEM' in kapıları iş fikri danışmanlığı almak isteyen herkese ve her yaş grubu girişimciye açık. Öncelikle ahlaklı olmak ve daha sonra para kazanmak hedeflenmeli.
Kursiyerlerimizin hepsine kuracağınız işyerlerinizde  bol kazanç, güçlü bir motivasyon, yılmayan bir irade ve sabır dileyerek gönderiyorum.  Parayı değerlendirmek ve yönetmek para kazanmaktan daha zordur biz burada bununda ipuçlarını veriyoruz.
Bize  kursiyer olarak katılan ve eğitimlerimizden faydalanan girişimcilerimize Yaşadığımız şehrin ekonomisine katkı sağlayacaklarına sonsuz inanıyor, bilinçli  girişimlerinizle herkese örnek olacak işverenler olarak buradan gönderiyoruz."diyor Yüksel Tokuşcu Hanımefendi.
            İşini aşkla yapan duruşuyla ve yaptıklarıyla örnek olan, girişimci ruhu yüksek, manevi değerlere kıymet veren, insana değer katan, bulunduğu şehri güzelleştiren, yeni nesil anlayışları benimseyen, köklerine bağlı, vizyonu geniş, geleceği çalışarak, sevgiyle inşa eden öncü bir hanımefendi. Dolu dolu bir Anadolu kadını. Anadolu kadınına öncü olduğunuz için, Teşekkürler teşekkürler Yüksel Tokuşcu Hanımefendi. İş hayatınızda ve yaşamınızda kolaylıklar dilerim. Güzelliklerde buluşmak dileğiyle..
Dünya Köylüsü
Ayla Bağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder