18 Aralık 2017 Pazartesi

HAYALLERİNDEN ASLA VAZGEÇME

             Sizlere bugün çok güzel bir yaşam hikayesinden bahsedeceğim. Hayalleri doğrultusunda gitmeye çalışırken hayatın getirileri ve gerçekler üzerinde yürürken asla hayallarinden vazgeçmeyen ve emekli olduktan sonra fırsat bulan ve hobilerini gün yüzüne  çıkaran ve bu yolda başarı sağlayan bir hikaye
             Doğal taşlara olan ilgim 20 yıl önce Bodrumda aldığım bir yüzükle başladı. Yıllar sonra emekli olduğumda ne yapabilirimin arayışı içine girdiğimde beni en çok cezbeden doğal taşlara olan ilgimin yeniden debreşmesi beni bu dala yönlendirdi.Samsun'dan aldığım doğal taşları ve eğitimimi stajımı burada yaptıktan sonra Taşhanda açtığım dükkanda hayallerimi gerçekleştirmeye başladım.
            1954 yılında Niksarda doğdum. 8 çocuklu bir ailenin 5. Çocuğuyum. Annem ev hanımı ve tek çocukmuş. Biz yanlız kalmayalım diye çok çocuk doğurmuş. Babam esnaftı , Bizim sülaleye hafızlar derler,Niksar 'da konaklarda büyüdük.Hepimiz okuduk.Avkat olmak istemiştim ama şartlar ve doğal akış beni bankacı yaptı.Halk bankasında yıllarca müdür olarak çalıştım. Emekli olduktan sonra boş durmak istemedim hayalim olan takı işine yöneldim. Geri dönüşümden takılar yaptım. Kağıt geri dönüşüm ve takıda usta öğreticiyim.Kendime has yaptığım takıları üretirken çok mutlu oluyorum. Memurluktan sora yaptığım takılarla esnaf oldum ve üretmeyi çalışmayı çok seviyorum.Bir şeyler üretmek insana renk katıyor ve kişinin genç kalmasını sağlıyor.Yöresel ürünler üretiyorum, özgün çalışıyorum. Miyoki japon boncuk sanatını Tokat'ta ilk ben uyguladım.Yazmalardan takılar yapıyorum butik tarzında çalışıyorum. Gelişmek için sürekli araştırıyorum kendime ait bir atölyem olsun istiyorum.Geçmiş bana arkadaşlığın önemini ve dostluğu öğretti.Hayatı acısıyla tatlısıyla seviyorum. İlerde hayatımdan beklentim kendime özgün tasarımlarımı yapmak ve markalaşmak istiyorum. Fark yaratmak için bu yolu seçtim.Bilinçli olarak meslek seçebilseydim, altın ve gümüş işletmeciliğini seçerdim.Merak ve hobi olarak başladığım bu yolculukta kendime ait bir projeyle fark yaratmak istiyorum. Bu yolculukta bazı başarı ödülleri aldım bu benim şevkimi arttırdı.Her kadının bir hobisi olmalı,çünkü hobi kişiyi rahatlatıyor günlük kısır döngüden çıkıp derin düşünmeye ve üretim yapabilmen için odaklanmanı sağlıyor.
             Hayatın hangi evresinde olursan ol mutlu olmak için çalışmak ve üretmek insanı hayata bağlıyor. Kendini keşfediyorsun ve her geçen gün yaptığın işte gelişiyorsun. Mukaddes İmre hanımefendi üzerinden hayallerimizi gerçekleştirmemizin yaşı ve sınırı yok. Kendimizi hazır hissettiğimiz her anda bunu gerçekleştire biliriz.Hiç bir şey için geçkalınmış değil. Teşekkürler Mukaddes Hanım bizimle hikayenizi paylaştığınız için örnek olduğunuz için ,
Tokat'ta tarihi Taşhanda ki dükkanda ürettiği otantik takılara ulaşabilir ve güler yüzüyle konuklarını karşılayan  Mukaddes Hanımla doğal taşlar hakkında sohbet etme imkanı bulabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder