20 Aralık 2017 Çarşamba

BABAMI VE USTAMI UNUTMADIM

Tokat merkezde Marangoz Cumaoğlu Selahaddinin kızı olarak dünyaya gelmişim.
Çocukluğum çok güzel geçti bağlarda bahçelerde.
Benim liderliğimi ilk keşfeden  öğretmenlerim oldu
Onların elinde hamurdum yoğruldum ,
Fidandım budandım.

12 yaşımda eti senin kemiği benim deyip teslim ettiler beni  ustama ,
Pidenin kıyılarını  yiyerek,Ustamın eline bakarak ,
Azmettim,çalıştım,kendime güvendim ve merakla geliştim.
Ortaklıkla ve 3 koltukla başladığım bu yolculukta
Şimdi yürüyorsam dimdik,Sırtımı dayadığım dağsın sen baba.

23 koltuklu tek noktadan yönetilen üç katlı salonda
Türkiye birincisi olduysam eğer
Disiplinli olmayı işine müşteriye saygı duymaya verdiğsem değer
 Bunların hepsini ben senden öğrenmişim meğer

"Ben gidersem sazım sen kal dünyada
Gizli sırlarımı aşikar eğleme
Benim her derdime ortak sen oldun
Ağlarsam ağladım,gülersem güldün
Ben bir insan oğlu sen bir dut dalı
Ben babamı sen ustanı unutma "
Unutmadım ustam ben değil biz olmayı ben senden öğrendim ustam.

Anılmak, hatırlamak bir çiçekle,bir kaç satır yazı bazen bir şiir...
"Her sanatın vardır bir ustası
Sizede nasip olsun bu mutluluk pastası
Birgün kapıyı çalarsa ayrılık pastası
Hatırla beni her ayın ilk haftası
Bir sanat öğretki olayım köle
Dibi görünmedik girilmezmiş göle
Yağar ani bir yağmur kapılırsın sele
Anılar ebedi olur kötü olsa bile"
Bana bir harf öğretene olurum kırk yıl köle
Diyen Hz Ali gibi ,aşığım kokulu kırmızı bir güle

Hayatın merkezine ben değil biz kavramını yerleştirdim
Hayatım boyunca iletişim kurduğum insanlardan beslendim.
Bilmediğimin öğrencisi,bildiğimin öğretmeni oldum.
Hayat denen bu yolculukta , ustamın elinde şekillendim.
Kızıma ,işime ,sen verdin CANDAN ismini
Eskiden analarını şimdi kızlarını süslüyorum.
Alaylı yetişen son ustalardan birisiyim.
40 yıldır kaynayan bu kazanda ,işimin piri olduysam eğer
Babamı ve ustamı unutmadığımdandır,
O yüzdendir bugün burada oluşum.
                  Ayla Özdemir Bağ




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder