16 Şubat 2020 Pazar

Kadim Şehrimizin Kadim insanları -2

          Kadim şehrimizin kadim insanları yazı dizisinde bugün şerimizde 18 yıldır öğretmenlik yapan PAL' nin müdürü Ülkü Varol Taşar'ı daha yakından tanıyacağız. Onun hikayesini ilginç kılan, bugüne kadar gelen geleneksel  öğretinin tersi olması. Bizim geleneklerimizde  kadın her daim erinin bir adım gerisinde  yürümüştür.  Kadın hayatın içinde var olmalı ve yönetici olarak ta tüm kadrolarda hak ettiği yeri almalı. Yönetimlerde ve  devlet dairelerinde de örneğine pek rastlamadığımız bir durum olan evli çiftlerin aynı yerde kadının üst erkeğin ast olarak görev yapmaları alışık olduğumuz bir durum değil. Bizim şehrimiz bu konuda çok şanslı böyle örneklerin görüldüğü en az üç beş örnek sizlere sunabilirim. Alışıla gelmişin dışında örnekleri görmek ve duymak bizim bakış açılarımızıda değiştiriyor. Çok şanslıyız. Ben gönülden diliyorum tüm Türkiye'de kadın yöneticilerin sayısının artması manasında  hayalim Cumhurbaşkanlığının , Valiliğin  , Belediye Başkanlığının  , Milli Eğitim Bakanlığının , TSO başkanlığının...koltuklarında birer kadın yöneticinin oturması çok uzak olmasa gerek.Neden olmasın?
         Tokat Milli Eğitimine bağlı, Plevne Anadolu Lisesi Müdüresi Ülkü Varol Taşar Hanımefendiyle yaptığımız söyleşiyi sizlerle paylaşacağım.Hoşgeldiniz diyerek söze başlıyorum.
-Hoşbuldum öncelikle yaptığınız söyleşilerle yazdığınız yazılarla ve çıkartığınız kitaplarla şehrimize bir farkındalık oluşturduğunuz için ben teşekkür ederim ve başarılarınızın daim olmasını dilerim.
-BİZE KENDİNİZİ KISACA TANITIRMISINIZ?
-2 Eylül 1980 Tokat merkez doğumluyum. Üç kardeşiz. Babam Gençlik Spor İl Müdürlüğünden emekli. Annem ev hanımı.  İlkokulu, ortaokulu, merkezde okudum.1998 yılında  Liseyi GOP lisesinden (süper lise ) ikinci mezunlarındanım. Üniversiteyi 19 Mayıs Üniversitesinde Türk Dili ve Edebiyat bölümünü bitirdim.Tezsiz Yüksek Lisansımı Erzurum Atatürk Üniversitesinde yaptım. İlk görev olarak 2004 yılında Sulusaray lisesine atandım. Unutamadığım öğretmenlik anılarımı bu ilçede yaşadım. Milli eğitimde 16 yıllık öğretmenim. Evliyim. İki oğlum var. Mesleğimi çok severek yapıyorum.
-EŞİNİZLE NASIL TANIŞTINIZ? OKUL YILLARINIZDAN BİRAZ BAHSEDERMİSİNİZ?
- Eşimle üniversite yıllarına dayanıyor arkadaşlığımız. 21 yıllık tanışıklığımız var. Aynı bölümden mezun olduk. 16 yıllık evliyim. Eşim  çok güzel şiir okur tam bir edebiyatcıdır. O yıllar çok güzeldi. Edebiyat alanında hocalarımız çok kaliteli dolu dolu insanlardı onlardan çok beslendik. Çok güzel yıllardı.Arkadaşlıklarımızı hala unutamıyoruz. Eşim Adıyaman'lı. Onu çok seviyorum.2004 yılında evlendik.
- YÖNETİCİLİK SERÜVENİNİZ NASIL BAŞLADI HEDEFLERİNİZ VE PROJELERİNİZ NELERDİR?
- 2007 yılında Tokat merkez Mesleki Teknik Anadolu Lisesine geldim. Burada 5 yıl müdür yardımcılığı görevinde bulundum. Eşimle birlikte sınavlara girdik. Yüksek puan alınca tercih yapmak zorunda kaldım. Beni eşim teşfik etti.Cesaretlendirdi.
-Eşim "ben seninle çalışmaktan ve müdürüm olmandan gurur duyarım "dedi.
-Tercihimi yaptım. Eşimde bu okuldan yana tercihini kullandı ve yolumuz 16 yıllık öğretmenlik hayatından sonra bu okulda yeniden idareci olarak Müdür ve müdüryardımcısı görevleriyle birleşti. 1 Ekim 2019 da göreve başladım. Çok mutlu oldum. Tabiki bu durumun avantajları var, dezavantajları da var. Eşimle birbirimizi tanıdığımız için daha iyi anlıyoruz birbirimizi. Evde, okulda, sokakta her yerde, okul için ne yapabiliriz öğrencilerimizin faydasına nasıl yardımcı olabilirizi konuşuyoruz. Daha uyumlu olduğumuz için de işlerimiz kolaylaşıyor. Okulları daha yaşanılır bir hale nasıl getirebilirizin gayreti içindeyiz.
Vizyonumuz sürekli gelişen ve değişen ülke ve dünya gerçekleri doğrultusunda ; tüm öğrencilerimizi , akademik , sosyal, kültürel, ahlaki yönden ulusal ve uluslar arası toplumların her zaman en önde
gelen bireyleri okarak yetiştiren ve bölgemizde, ülkemizde ve dünyada örnek alınacak bir eğitim
kurumu olmak.
Misyonumuz; Yaşadığı çağın farklılıklarını idrak eden donanımlı, ilkeli, özgüven sahibi, milli bilinci olan evrensel değerlerle kaynaştıran, Türkiye Cumhuriyeti varoluş felsefesine sahip, Atatürk Gençliğinin özelliklerini benimsemiş bir gençlik yetiştirmek için varız. Öğrencilerimize ve çevremize sağlıklı ve güvenli bir ortamda niteliklieğitim vermek için çalışmayı, amaç edindik. Yeni neslin bizlerin eseri olacağı bilinci ve sorumluluğu ile bilimi, güzel ahlakı, dürüstlüğü, çalışkanlığı kendimize rehber edinmekte olan bir kurumuz.
Okulda ders dışında öğrencilerimizin uğrayacağı Satranç oyun köşeleri oluşturduk, tiyatro kulübü kurduk, kitap okuma köşeleri oluşturduk, masa tenisi, basketboll etkinlikleriyle çocukların daha aktif olmalarını sağladık. Herşey ders demek değil, ders dışında etkinliklerle onları sosyal hayata hazırladık. Öğrencilerimiz sosyal projelerde ve yardımlaşmada aktif rol aldılar. İhtiyaç sahiplerini bulup ihtiyacı olan malzemeleri onlara ulaştırdılar.
-Bu proje Tokatta bir ilk. İngilizce bir site kurduk. Öğrencilerimiz kurdukları bu siteden dünyaya
açılan bu pencereden Tokat'ı ve kültürümüzü tüm dünyaya tanıtmak için sosyal medyadan çekimler yapacaklar ve bu siteye yükleyecekler.İlimize aidiyet duygusuyla sahip çıkmak ve tanıtmak adına çok önemli bir proje olarak görüyorum.
-Yine Koçluk projesiyle okulumuz bir ilki başardı. Sınava girecek olan 12. Sınıf öğrencilerimize gönüllü öğretmenlerimiz tarafından koçluk veriyoruz. Onların sınav kaygılarını yenmelerinde ve düzenli ders çalışmalarında , sorusu çözmelerinde yardımcı oluyoruz. Okulumuzdan mezun olacak olan öğrencilerimizi her anlamda destekleyerek hayata hazır hale getirmek en büyük hedefimiz.
-K-101 projesiyle engellilerle  uyumlu bir okul yaratmak adına farklı bir proje bunu hayata geçirdik.
-ÖZLEM DUYDUĞUNUZ , KEŞKE DEDİĞİNİZ BİR DURUM VARMIDIR? HAYALLERİNİZ NEDİR?
-Okul yıllarımı çok özlüyorum. Lise, Üniversite öğrencilik yıllarımı unutamıyorum. İmkanım olsa
geri dönerim o yıllara. Çünkü sorumluluğu az olan yıllar. Arkadaşlığın en saf, en temiz yaşandığı yıllardı.
Üniversiteyi çok yüksek bir puanla kazandım ama tercihimi öğretmenliği çok sevdiğim için Edebiyat öğretmenliği yönünde kullandım. Avukat olmayı isterdim. Tercih etmediğim için bu şansı kaybettim. Keşke tercih etseydim diyorum bazen.
Hayallerim okul ve öğrencilerimizi muassır medeniyetler seviyesine nasıl getirebilirimin araştırması ve çalışması içinde farklı çalışmalara imza atmak istiyorum.
- UNUTAMADIĞINIZ BİR ANINIZI BİZİMLE PAYLAŞIRMISINIZ?
Sulusarayda öğretmenlik yaptığım yılları hiç unutamıyorum. Her yerde öğrencilerimizle karşılaşıyoruz bu çok gurur verici bir durum. Genel anlamda ilk göreve başladığım öğrenci profiliyle şimdiki profil arasında çok fark var. Bunun nedenini internete ve sosyal medyaya bağlıyorum. Şimdiki arkadaşlıklar sanal alemde olduğu için birlik beraberlik anlamında gerçek dostluk kurmayı beceremiyorlar. Yeni nesil yalnız yetişiyor. Benim ilk görev yerim Sulusaray. Oradaki öğrencilerin velilerin öğretmeni sahiplenmelerini hiç unutmuyorum. Anadolunun köy gibi bir yerinde sıcacık insana dair yardımlaşmayı, paylaşmayı, fedakarlığı, cömertliği ben orada gördüm. Bir aile gibi
öğrenci veli bütünlüğü içinde güzel bir üç yıl geçirdim. Hala öğrencilerimizle görüşüyoruz . Zaman
zaman beni ziyarete gelirler bende musait olduğumda onları ziyarete gidiyorum. O yıllarımı unutamıyorum.
-KADIN BİR YÖNETİCİ OLARAK NELER SÖYLEMEK İSTERSİNİZ?
- Kadın bir yönetici olarak, ben değil biz olmayı başarmak ve birlikte iş yapmayı uyum içinde çalışmayı hedef edindim. Kadın her yerde olmalı, sahiplenme ve aidiyet duygusu kadınlarda çok yüksek. Kadın olarak detaycı olduğumuz için her yerde her şeyin en güzelini istediğimiz için bakış açımız farklı. Ama bütün arkadaşlarla birlikte uyum içinde çalışıyoruz. Okulumuzu daha iyi başarılarla, dereceler alan akademik anlamda seviyesini yükseltmek istiyorum.  Sorunlarımızın çözümünde Aile, okul, veli,öğrenci hep birlikte bir bütün olarak çözüm üretmek bizi daha iyiye
taşıyacak diye düşünüyorum.Onlarla sürekli diyalog içindeyiz. Veli ziyaretleri yapıyoruz. Biz bir aileyiz ve bu ailenin her türlü yanındayız. Yönetici olarak okulumu daha huzurlu, uyumlu bir hale getirmek en büyük görevim. Okul mevcudumuz 650 ' nin üzerinde sınıflarımız 35- 40 kişi den oluşuyor.
Öğretmenlik mesleği toplumun en iyi eğiticisi yön vericisi olarak görüyorum. Öğretmenin sorumluluğu çok yüksek. Bu yüksek bilinçle çalışmak ve üretmek adına koçluk sistemiyle okulumuzda  fark yaratıyoruz. Öğretmenlerimiz çok gayretli bu konuda hepsine çok çok teşekkür ediyorum.
-KADİM ŞEHRİMİZİN KADİM BİR İNSANI OLARAK ŞEHRİMİZE VE İNSANIMIZA DAİR NELER SÖYLERSİNİZ?
- Şehrimiz;  temiz havası, temiz insanıyla yaşamaya değer küçük bir il. Ekonomik anlamda ucuz bir şehir. Herkesin yaşam için tercih edebileceği doğal bir şehir.
Ben 40 yaşındayım hayata yeni başlıyorum. Daha yolun başındayım. Yapacağımız çok şey var. Hedeflerim çok yüksek bütün bunları hayata geçirmek için var gücümle çalışmak istiyorum.
Birikimlerimi iyi yönde kullanmak ve fayda sağlamak adına enerjimi elimden geldiğince  aşkla en güzelini yapmak için kullanmak istiyorum. Öğretmen mutluysa öğrenci mutlu, öğrenci mutluysa velilerde mutlu." diyor çiçeği burnunda Plevne Anadolu Lisesi Müdüresi  Ülkü  Varol Taşar Hanımefendi.
         Eğitim camiasının genç bir nefferi olarak , Bir yönetici olarak eşiyle birlikte aynı yerde hizmet etmenin gururunu ve duyduğu memnuniyeti dile getiren hayalleri olan ve kendisini henüz yolun başındayım, hayat yeni başlıyor diyerek yapacaklarını özetleyen, çalışma azmiyle dolu memleket sevdalısı bir eğitimci. Gönül kapılarını bize açtığı için Ülkü  varol Taşar Hanımefendiye çok çok teşekkür ediyor ve başarılarının devamını diliyorum.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder