23 Şubat 2018 Cuma

HAYALLERİN PEŞİNDE

             Çocukken babasının verdiği beş kuruşluk harçlığın üç kuruşuyla dergi ve kitap alan okumayı ve çizmeyi çok seven, içinde biriktirdiği tüm güzellikleri ara sıra kağıda döken ve kendisindeki bu yeteneği bulunduğu İlin valisi  tarafından keşfedilen, ondan aldığı feyzle hayat yolunu değiştiren ve hayallerine kavuşan, etrafına ışık saçmaya devam eden bir cevher.
             "1959 Tokat Akbelen köyünde dünyaya geldim. Annem ev hanımı babam asker  komando uzman çavuş İbrahim'in oğlu olarak dünyaya gelmişim.  6 kardeşiz en büyükleri benim. İlk okulu Nevşehir'de, ortaokulu Hakkaride Liseyi İstanbul Alibeyköyden terk olarak hayata atıldım. Babamın tayininin çıktığı yerleri çok merak eder ilk önce gideceğimiz yerin kütüphanesi varmı? diye soru sorardım babama. Dergi okumayı ve orada gördüğüm karikatürleri bende taklit ederek çizerdim. Zaman zaman yaptığım bu resimler karikatürler dergilerde ve yöresel gazetelerde yayınlandı.Askere gitmeden sevdiğim kızla evlendim. Dört tane çocuğum var. İki kız iki erkek. Askerliğimi komando olarak yaptığım için açılan sınavda güvenlik görevlisi olarak sigara fabrikasını kazandım.
                   Bir gün dönemin Valisi Recep Yazıcıoğlu'na bir yağlı boya tablosu hediye ettim. Tabloyu eline aldı ve bana şöyle bir baktı " Sende gizli ve gizemli bir sanat ahlakı görüyorum. Bu konuda başarılarının devamını diliyorum " dedi. Çok etkilendim bir Valinin ağzından bu sözleri duymak beni çok etkiledi. Ve ilerisini okuya bilmem için hemen Gazi Osman Paşa Lisesi'ne kaydımı yaptırdım ve üç yıl içinde lise diplomamı aldım. Üniversite Sınavlarına girdim.19 Mayıs Üniversitesi Güzel sanatlar Resim Öğretmenliği bölümünü  kazandım. Hayallerimin peşinde koşmak için görev değişikliği yaptım. Kurum değiştirerek milli eğitimde hizmetli görevine başladım. Tası tarağı toplayıp ailemle birlikte Samsun'a yerleştim. Hem çalıştım hem okudum. 4 yıl sonra resim öğretmeni olarak mezun oldum. İlk tayin yerim Amasya  sonra Tokat Güzel sanatlar lisesine atandım ve 15 yıl burada öğretmenlik yaptım. Amasya'da, Sivasta, Tokat'ta ve Samsun'da sergiler açtım. Sanata harcadığınız parayla ve zamanla, paranın satın alamayacağı değerlere ulaşıyorsunuz. Hem güzellik anlamında hem de sosyal anlamda. Sanat özveriyle olabilecek bir iş bir tutku. Bir çok sergi açtım. Kültürel anlamda bende memleketime sanatımla hizmet verdim. İnsan güzelliklerde yarışmalı. İnsan ruhunda iki fidan var. Birisi iyilik birisi kötülük. Kişi hangisini sularsa onu büyütür içinde.57 yıllık hayat bana iyi tarafı sulamayı ve beslemeyi öğretti. Bir çok öğrenciye feyz kaynağı oldum.Öğrencilerimize önemli ve çok değerli olduklarını mutlaka hissettirmek zorundayız. Marifet iltifata tabidir. Hayalim sanat odaklı bir merkezde gençlere bilgi birikimimi aktara bileceğim ciddi boyutta bir çalışma yapmak istiyorum, daha çok kişiye ulaşmayı ve yaptığım sanatımı paylaşmak istiyorum. Halktan kopmadan ancak orjinalitenin ipuçlarını yakalaya biliriz. Sanatcının o nüveye ihtiyacı var. Gençlerimize tavsiyem yaşam merkezlerinin göbeğine çalışmayı ve üretmeyi yerleştirdiklerinde milletimizin ve devletimizin onların bu çabalarını desteklemek için her şeyi yaptığını yaşayarak gördüm.Yeterki istesinler azmetsinler.
                 Gül deyince gülümseyen yüzler geldi aklıma yüzünün güzelliği içinin yansımasıdır diye düşünüyorum."diyor Resim öğretmeni Lütfü Esen beyefendi.
                  Gençlerimize ve bizlere hayat hikayesiyle ilham kaynağı olan ve sıra dışı hikayesiyle isterlerse ve çok çalışırlarsa hayallare kavuşmanın imkansız olmadığının altını çizen duruşuyla ve eserleriyle iz bırakan bir hikaye . Teşekkürler Lütfi Esen Beyefendi bizimle hayat hikayenizi paylaştığınız için ...
Dünya Köylüsü
    Ayla Bağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder