6 Kasım 2019 Çarşamba

Oyuncak ustası Bülent Ziya kayaalp

           Çocukluğundan beri hobi olarak yaptığı oyuncakları ticarete döküp oyuncak dünyasına 750 oyuncak çeşidiyle fark yaratan ve girdiği ekonomik çıkmazdan yarattığı inovasyon fikriyle oyuncak dünyasına doğal ve sağlıklı ürünlerle markalaşma yolunda ilerleyen marangoz Ahşap oyuncak ustası Bülent Ziya Kayaalp usta geleneksel değerlerimiz olan figürler üstünde çalışarak ürettiği oyuncaklarla adından söz ettiriyor.
        "1972 doğumluyum. İlk , orta ve lise eğitimimi bitirdikten sonra şuanda açık öğretimden ön lisans olarak ilahiyat okuyorum. Okumasını yazmasını çok seviyorum.Evliyim.iki kızım var. Babam marangoz. Onun yanında piştim. Oyuncak benim hobimdi. Ahşap yakma, kıl testere oymacılığı benim zanaatım. Halkeğitim de usta öğretici olarak öğrencilere kurs veriyorum. Yıllar sonra ekonomik sebeblerden dolayı oyuncak üretimine yöneldim. 
             Yaklaşık olarak 750 çeşit oyuncak yapıyorum. Asıl mesleğim mobilyacıyım, marangozum. Son zamanlarda işler iyi gitmeyince bende, Ahşap oyuncak yapımına başladım. Baba mesleği olan marangozculuğu oyuncak yapımında kullanıyorum. 7-yıl önce başladığım oyuncak yapımına çocuklarımıza daha sağlıklı ürünler yapmak için başladım. Çocuklarımız çok kıymetli, son zamanlarda ithal ettiğimiz ürünlerin üzerinde sağlığa zararlı maddelerin bulunması beni tedirgin etti. Doğal olan malzemelerden ürettiğim oyuncaklar çocuklarımızın sağlığı için çok kıymetli.Doktorların ahşap oyuncak tavsiye etmesi üzerine ahşap oyuncaların satışında epeyce bir artış oldu.
              Ağaç olarak  Gürgen, çam ağacı kullanıyorum.Ağaç olarak çam ağacını tercih ediyorum. Daha dayanıklı ve insan sağlığına daha faydalı olduğu için tercih ediyorum. Bu konuda çok hassas ve seçici davranıyorum. Doktor arkadaşlardan edindiğim bilgiye göre çam ağacı yıllar geçsede insan vucuduna hibir şekilde zararrı olmuyor. Bunları yapmamızdaki amaç zehir saçan çin malını boykot etmek ve daha sağlıklı daha kaliteli oyuncağı altarnatif olarak insanımızın hizmetine sunmak. Her bütçeye göre oyuncağımız var. Biz doğal ve ahşap oyuncaklarla büyüdük. Çocuklarımız bizim için çok kıymetli. Geleneksel oyuncağımız topaç oyuncağını günümüz beybilet oyuncağıyla bir arada sunuyorum. Traktör, araba, öküz arabası kağnı, hamal arabası,  hareketli ördek ve kuşlar çok ilgi görüyor. Yaptığım ürünler yurt dışına gitti beğeni kazandı. 
         Yanımızda çırak yetiştiremiyoruz. Çünkü gücümüz yetmiyor. Meslek liselerinin öğrencilerini Milli Eğitim çırak olarak desteklemeli ve bu mesleği çocuklarımıza öğretmeliyiz. " diyor Bülent Ziya Kayaalp ustam. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder