7 Haziran 2019 Cuma

Tekstilci Fabrikatör İş Kadını

            Kendimizin farkına vardığımız günden itibaren hepimiz, önemli, sevilen ve sayılan insan olmak isteriz. Bu, vazgeçemediğimiz, içgüdüsel bir tutkudur. Bu tutkuyu doyuramadığımız sürece mutsuz oluruz. Hayatımız boş ve anlamsız olur. Yaşama bağlılığımız giderek azalır. Uzun lafın kısası küseriz. Bütün sağlıklı insanlar bununla başa çıkmanın bir yolunu arar. Kimileri bu doyumu iş ve mesleki başarıda, kimileri aşkta, kimileri sanatta ya da ailesinde, çocuklarında evinde, kimileri bilim de ya da yardım kuruluşlarında bulur. Hepsinde amaç aynıdır. İyi, önemli, başarılı, sevilen ve sayılan biri olmak...Temam Teke hanımefendi kararlı ve güçlü duruşuyla eşine destek veren Aslan tekstil fabrikasının sahibi iş kadını yaptığı çalışmalarla bulunduğu yere ışık olan bir hanımefendi.
             "1972 yılında Turhal'da doğdum. 7 kardeşiz. Annem ev hanımı babam işçi. Lisede eşimle tanıştım ve 1990 yılında evlendim. İstanbul'a gelin gittim. İki çocuğum oldu. Onları büyüttüm. 15 sene sonra memleketime döndüm. Çünkü istanbul taşı toprağı altın değil karışık bir memleket. Ben alışamadım. Buraya geldik ve kendi iş yerimizi kurduk. Eşim 15 yaşından beri bu sektörün içinde tesktille yoğrulmuş ve her aşamasını öğrenmiş terzi, makinacı usta. Sermayemizle 20 kişilik bir tekstil atölyesi açtık. Niksar'da tekstil fabrikası yoktu. 2003 yılından bu yana işi büyüttük ve bugün 330 çalışanımızla gençlerimize ve bu yöre insanına ekmek kapısı olduk. 16 yıldır bu sektördeyiz. Eşimle birlikte güç birliği oluşturduk ve birbirimizi tamamladık. İşimize sahip çıktık. Bizim fabrikamızda çalışan insanlara her anlamda yardımcı olmak ve ışık olmak çok güzel.
               Bizim en çok istediğimiz ve eksiğimiz kreş. Çalışanlarımıza güvenilir ortam yaratmak çok önemli. Çünkü fabrikada çalışanlarımızın çoğunluğu kadın. Kreş ihtiyacımız çok önemli. Enkısa sürede bu ihtiyacımız yetkililer tarafından giderilir inşallah diye temenni ediyorum.
               Kararlı olmak ve burada kalmak işimizi büyütmek için eşimle omuz omuza verdik ve bu güne geldik. Çocuklarımı büyüttüm kurslara katılarak kendimi geliştirdim. Engelli kardeşlerimizle çalışırken onlardan aldığım feyzle benim daha çok çalışmam gerek dedim ve hayatın içinde aktif rol almaya başladım. Yaptığım çalışmalarla takdir topladım bu da benim şevkimi arttırdı. Daha çok insana ulaşmak ve öncü olmak çok güzel. Beni fabrikanın başında gören babalar kızlarını daha güvenerek  çalışmaya gönderdiler. Güven çok önemli. Çalışanlarımızın yanındayız. Hayallerim var. Ben hayat boyu öğrenmeyi seçenlerdenim. Kendimi geliştirmek adına üniversite imtahanına gireceğim. Kadınlarımıza örnek olmak için yönetim bilimleri bölümünü okumak istiyorum. 200 kadın 130 erkek işçimiz var. Çalışanlarımızın 60 tanesi evli. Aile ilişkisi çok önemli. Eşler birbirine destek olmalı ve birbirlerinin gelişmesi için yardımcı olmalıyız. Kadın her alanda kendisini geliştirmeli. Burası aynı zamanda gençlerimiz için sosyalleşme tanışma ve evlenmek için bir alan. Burada tanışıp evlenen çok çiftimiz var.
Gün doğarken her sabah 
Bir kız geçer kapımdan 
Köşeyi dönüp kaybolur 
Başı önde yorgunca 
Fabrikada tütün sarar 
Sanki kendi içer gibi 
Sararken de hayal kurar 
Bütün insanlar gibi 
Bir evi olsun ister 
Bir de içmeyen kocası 
Tanrı ne verirse geçinir gider 
Yeter ki mutlu olsun yuvası 
Dışarda bir yağmur başlar 
Yüreğinde derin sızı 
Gözlerinden yaşlar akar 
Ağlar fabrika kızı 
Oysa yatağında bile 
Bir gün uyku göremez 
İhtiyar anası gibi 
Kadınlığını bilemez 
Makineler diken gibi 
Batar hergün kalbine 
Yün örecek elleri 
Her gün ekmek derdinde 
Gün batarken her akşam
Bir kız geçer kapımdan
Köşeyi dönüp kaybolur 
Başı önde yorgunca 
Fabrikada tütün sarar 
Sanki kendi içer gibi
Sararken de hayal kurar 
Bütün insanlar gibi 
               Fabrikada 6 bant var günde yaklaşık olarak 2500 -3000 ürün çıkartıyoruz.Fabrikada eğitimler, seminerler veriyoruz. Kadına yönelik "Şiddete Hayır "seminerlerinden sonra gençlerimizde düzelme oldu ve farkındalıkları arttı. İnsan olarak yapmamız gereken tek şey birbirimizi sevmekten geçtiğinin altını çizdik. Hayallerim var. İnsanlara, yaşlılara, hayvanlara, engellilere yardımcı olmak istiyorum. Elimden geldiğince herkese destek vermek ve yardım etmek istiyorum. Ne kadar güçlü olursam o kadar çok insana ulaşırım diye düşünüyorum. Atalarımızdan aldığımız kadim bilgilerle geleceğe yürümek ve yarının torunlarını şimdiden yetiştirmek için bir şeylere el atmamız ve birbirimize destek olmamız için bilgiyle donanmalıyız ve her daim okumalıyız." diyor Temam Teke Hanımefendi.
            Sonuç olarak "Birlikten kuvvet doğar " sözünün özüyle yola çıkıp, bulunduğu çevrenin, bölgenin ihtiyacına göre eşi Aslay bey ile birlikte ortak karar alarak tekstile yatırım yapması çok önemli. Bu süreç içersinde 16 yıldır verdiği kararın arkasında durmak ve devamlılığını sağlayarak süreklilik arz etmesi ve hayalleri doğrultusunda işini ve kendisini geliştirmesi ve beslemesi dik duruşuyla kadınlar için çok önemli bir örnek olarak karşımızda duruyor. Teşekkürler Temam Teke hanımefendi hikayenizi bizimle paylaştığınız için.
Güzelliklerde buluşmak dileğiyle...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder