19 Nisan 2018 Perşembe

SURİYELİ GELİN

               Savaşın soğuk yüzü ve öldürücü yıkımlarından kaçıp Türkiye'ye sığınan ve 6 yıldır bu topraklarda var olabilmek için yaşam mücadelesi veren Suriye'li gelin iki çocuk annesi ve Türkçe öğrenmek hayatı kolaylaştırmak ve çocuklarına öncü olmak için okuma yazma kursuna kayınvalidesinin desteğiyle gelen ve okula geleceğini öğrendiği gün sabaha kadar heyecandan uyumayan sevgi dolu bir öğrenci.
             "Benim adım Layla Bilen(Ahmad) Suriye'nin Aze şehrinde 1996 yılında doğdum.21 yaşındayım 8 kardeşiz. Suriyede 6 'ncı sınıfa kadar okudum. Orada kızları okutmazlar. Hemen evlendirirler. Savaş çıkınca bizde ailecek buraya geldik.Tarlalarda çalıştık. Kayınvalidem beni beğenmiş oğluyla evlendirdi. 16 yaşında evlendim iki çocuğum var. Kayınvalidemi çok seviyorum. Oda beni çok seviyor .Türkiye çok güzel bir ülke insanlarıda güzel.Okumayı çok istiyordum seferberlik ilan edilince kayın validem "kızım sende git okumayı öğren çocuklarına yardımcı olursun "dedi. O gece heyecandan sabaha kadar uyumadım. Okula geldiğimde Filiz öğretmenimle tanıştım ve onu çok sevdim. Zaten arapçadan okumasını biliyorum öğretmenim ne gösterdiyse hepsini öğrendim. Şimdi okuma yazmayı çok iyi biliyorum, her yere gidebiliyorum,gazete kitap okuyabiliyorum. Özellikle doktora gittiğimde işim çok kolaylaşıyor. Okusaydım öğretmen olmak isterdim. Memleketimi çok özlüyorum köyüm burnumda tütüyor. Savaş biterse bizde yurdumuza geri döneriz. Ben burada evlendim belki geri gidemem ama annemler giderse bende onları ziyarete giderim. Herkesin kendi vatanı çok güzel. Savaş olmasın insanlar kardeş gibi yaşasın istiyorum. İnsanlar bize burada çok yardımcı oldular. Türkler çok misafirperver bir millet. Eskiden komşuyduk, Evlendik şimdi sizinle akraba olduk.Ben herkesi çok seviyorum."diyor Layla hanımefendi.
                   Layla Bilen hanımefendi  sınıfımda ki en çalışkan öğrencilerden birisi.Bende Layla'yı çok sevdim. Çok gayretli ne verirsen alıyor daha fazlasını daha fazlasını istiyor. Öğrenmeye çok meraklı bir hanımefendi. Okula bir gün bile geç kalmadı ve gelmemezlik etmedi. Okumayı çok seviyor. Kayınvalidesini çok seviyor ve her şeyi çocuklarım için yapıyorum diyor. Başarılarının devamını dilerim. Bir kez daha böyle bir çalışmanın içinde olduğumdan ve bu güzel insanları daha yakından tanıma fırsatı bulduğumdan dolayı kendimi çok şanslı hissediyorum.
Filiz Ünlüsoy
Kömeç Köyü İlkokul Öğretmeni.

               

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder