15 Mayıs 2017 Pazartesi

ŞAİR REMZİYE KOYUNCU

          ŞAİR REMZİYE KOYUNCU

Remziye Koyuncu  hanım derlediği türküyle "oy tonbulum tonbulum ,yoldan geldim yorgunum, Alem ne derse desin ,Yar ben sana vurgunum,Gitme gidenler ile ,Boyu fidanlar ile ,Ne olur bir selam söyle,Gelip gidenler ile" yaptığı edebi çalışmalarıyla bu toprakların sırrına ermiş engin ve yüce düşünceye sahip iz bırakan eserleriyle yüreklere taht kuran bir şahsiyet.
          1953 yılında Erbaa  da doğdum.Annem Kerime Koyuncu ev hanımı .Babam Celal Koyuncu esnaf.Benim edebiyata olan ilgim annemden ve babamdan geliyor. Onlarda kendilerince edebiyatla ilgilenmişler.ilk okulumu Erbaa hakimiyeti milliye okulunda okudum.Erba lisesinden mezun oldum.Başarılı bir öğrenci olduğum için Üniversiteyi Başbakanlığa bağlı Vakıflar Genel Md  bursuyla Ankara üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Türk Dili Edebiyatı bölümünü 1976 da bitirdim.Bir yıl da Sümeroloji ve Hititoloji bölümünde okudum.Mezun olduğumda öğretmen olarak Ağustos 1976 yılında Urfa Akça Kale  lisesinde göreve başladım.Yurdumun çeşitli yerlerinde görev aldıktan sonra en son 2003 yılında Erbaa Ticaret  lisesi Edebiyat öğretmenliğinden emekli oldum.Evlenmedim bekarım.8  kardeşiz, en büyüğü benim.Kardeşlerimin hepsi okudular.kendimi aileme adadım.Evlenmeyi hiç düşünmedim.64 yıllık hayatım nasıl geçti anlayamadım. Keşkem ve pişmanlığım yok.Dünyayı gezdim.Gezmediğim yer kalmadı.Halimden memnunum yine dünyaya gelsem  yine aynı hayatı secer edebiyat öğretmeni olmak isterdim.çalışmayı araştırmayı çok seviyorum .şimdi dizlerim ağrıyor. Eskisi kadar gezemiyorum.Babam vefat etti. Annemle  beraber oturuyorum. Annem hasta ona bakıyorum evde.Annemi baba mı çok seviyorum.Gül deyince aklıma Annem babam geldi .Öbür dünyadada annemle babamla beraber olmak isterim.
Çalıştığım süre içinde Erbaa'nın manilerini türkülerini derledim.Atilla İçliyle bereber TRT de proğram sundum.Milli Eğitim Bakanlığı Film Rodyo Tv yazarlığı yapımcılığı ve yayıncılığını yaptım.14 yıldır emekliyim.
ilk şiir kitabım "çağın kızı",
2.şiir kitabım "karanlığa övgü Tokat"
3.kitabım "Erbaa manileri 100. Yıl bülteni ",
4.kitabım "Edebiyat yönüyle Erbaa "Edebiyatımızda ilk defa Remziye Koyuncu olarak" istanbul'un şiirsel öyküsü Güzel İstanbul "kitapcık halinde basıldı."Halili mevlidi" el yazması trans kırip çalışması bana ait.
 Erkan sürmenin söylediği "oy tonbulum tonbulum yoldan geldim yorgunum" türküsü bana aittir.

İlk şiir kitabımdan bir örnek vereyim.

Sır denen bir sırrı var bu alemin
Sırdan bir alem var bu toprakta.
Nasibini bulur kişi ağaçta başakta
Sır denen bir şey var bu göklerde.
Geceler uyanık insanlar uyumakta
Sır denen bir şey var bu karanlıklarda
İnsanlar gittikçe dinç olmakta
Çiçekler sabaha ansızın açılmakta
Sır denen bir şey var bu göklerde
Mevsimde dört iklim dolanmakta
Uzanır dünyanın sonsuz sahillerine
Bir sırrı var bu doğanın aşağıdan
Varlığı ile çeker toprak
Bir sırrı var bu havanın
Akraba insanların bağları
Bir sırrı var bu alemin.

Erbaa güzellemesinden bir örnek verelim.


Erbaada üzüm bağları
İçinde meyveler dallarında kuşlar
Sabah ezanı tütün kağnılarının gıcırtısı
Hazin hazin inlemeye başlar
Yorgun öküzler sakallı amca
Gider gider durur yollar boyunca
Serin bir yaz karanlığı kapladığında
Türkü denizine çevrilir tarlalar
Yoksul gücü yetmeyen delikanlılar
Manici kızları kaçırırlar
Bir başka Erbaada yazlar
Duygusuz oğlanlar sevdalı kızlar
Parasız kalınca köylüye sonbaharda
Veresiye kazık atarlar.
   Remziye  Hanımın hayat hikayesi üzerinden okuduğumuz gerçek iş ve aile hayatının arasında kendisini Ailesine adayan bir kadın.Yaşadığı duygularını şiirleriyle ve Türküleriyle dile getiren bizimde duygularımıza tercuman olan bizi bize yeniden hatırlatan yöresellikteki içtenliği için teşekkürler, Remziye Koyuncu hanım...

2 yorum:

  1. Büyükçekmece Lisesi'inde birlikte çalıştık.Kendisine ulaşmak isterdim.Çok özledim.Sevgiler..Müzik öğr Şahika Üçer sahika3er@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar dilerseniz özelden tel nosunu verebilirim.
      Selamlar sevgiler böyle bir dostluğun kavuşmasına aracı olmak çok güzel.

      Sil