8 Mart 2019 Cuma

Sunum konuşma

"Ey kahraman türk kadını sen yerde sürünmeye değil omuzlar üzerinde  göklere yükselmeye layıksın"
Sözünün vucut bulduğu Anadolu'nun mayası olan  bu topraklardan hepinizi en kalbi duygularımla selamlıyorum sevgilerimi iletiyorum.
Öncelikle Bizleri sizlerle buluşturan Kadem başkanı Müjgan Aslan hanımefendiye, Nazan Aslanel hocama emeği geçenlere çok çok teşekkür ederim.
KADINLAR
 Nice kadınlar gördüm ,gözleri gülen bazende ağlayan
Ama yılmayan.
Kadınlar gördüm ,dik duruşlu,tek vuruşluk
Ama yıkılmayan.
Kadınlar tanıdım,çileli,cefakar ,fedakar
Bir nedenle hayata tutunan.
Kadınlar gördüm varlığıyla güven veren
Yokluğunda karanlığa düşülen.
Kadınlar  tanıdım,eli kalem tutan ,şiir yazan
Etrafını aydınlatan ışık olan
Kadınlar gördüm ,elinde fırçayla renkleri konuşturan
Düşüncelerini  duygularını tuale yansıtan.
Kadınlar gördüm ,körpecik henüz aşkı tatmamış baş vermemiş
Zamanı geldiğinde yeşerecek ,beşerin önderliğinde.
Kadınlar  tanıdım, hamur yoğuran,çamura şekil veren çocuk doğuran
Kadınlar gördüm kendi çapında kandil,mum,lamba ,yıldız ,ay ,güneş olan
Hepsinin makamı mevkisi şekli şemali farklıydı,
Ama bakışlarındaki umut,sevinç ,üzüntü ,hep aynıydı .
Çünkü herkes bulunduğu yerin direğiydi...

Kadınlar evin direği
Erkeğin en çok sevdiği
Yavrularının sıcacık kucağı
Yeryüzünün suyu toprağı
Toplumun temeli
Hayatın kilit taşıdır KADINLAR...
Anadolu kadınlarıydı onlar meslek haneleri dolu ünvanları ise anaydı dolu dolu anadolu kadınlarıydı onlar.
 Kırkkızlar efsanesini bundan 7 yıl önce tesadüfen televizyonda izlediğim Tokatı anlatan bir belgeselde dinledim ve hikayeye vuruldum. Bende yüreğime düşen bu korun doğrultusunda yola çıktım köy köy ilçe ilçe il il gezdim değerli yaşam öyküleri topladım ve hayat öykületinden etkilendiğim 40 kadının hikayesini bu kitaba aldım ve her bir hayat hikayesi üzerinden değerlerimizi işlemeye çalıştım. Çalışmak, üretmek, sabır, ön yargılarımızı kırmak bakış açılarımızı değiştirmek ve unuttuğumuz değerleri aslında içimizde var olan değerleri yeniden hatırlamak ve hatırlatmak için yola koyuldum. Hayat dediğimiz bu yolculukta kırk aynadan kendimize bakmak ve değerli yaşam öyküleriyle işimizi kolaylaştırmak ve içimizde var olan potansiyeli keşfetmek istedim. Güzel örnekleri çoğaltmak ve güzelliği güzelliklerle mayalandırmak gerektiğini düşündüm. Bu doğrultuda hayalim olan bu düşüncenin fiziki boyuta taşınmış haliyle bu kitap çıktı ortaya. Yöresel bir çalışma oldu. İstedimki önce kendi değerlerimizi bilelim kıymetlendirelim. Hedefim Türkiye'de kırk kadın , daha sonra dünyada kırk kadının öyküsünü yazmak destek bulabilersem bunu başarmak istiyorum.Valiliğimiz himayesinde  Milli eğitim müd desteğiyle kırkkızlar proje kapsamında Şimdi okullarda öğrencilerimizle buluşuyor. Konaklarda kadınlarımızla buluşup inancın yarattığı mucizeleri, hayallerin sınırının olmadığını sevginin dili olan sevdamızın dillendirilmesi için kadınlarımızın başarı öykülerini kendi ağızlerından dinledik. Tesiri ve etkisi çok büyük oldu. Yaptığımız bu çalışmalarla fark yarattık.ve efsanenin tanımını yeniden yaptık. Kendisini gerçekleştiren var olan potansiyelini açığa çıkartan ve insanlara faydalı olan kendi çapında yüksek başarıyı sağlayan kişi efsanedir dedik.
Bu hikayelere geçmeden önce sizlerle kırkkızlar efsanesini paylaşmak istiyorum.
Hikayeyi anlat...
Anadoluyu bir tencere süt olarak düşünürsek bu bir tencere sütü çalmak için bir kaşık yoğurda ihtiyacımız varsa işte o bir kaşık yoğurt bu topraklarda doğan ve karakterinde bozulmamış ahlakı değerleri doğruluk dürüstlük genlerini taşıyan bu coğrafyada doğan insanların diğer insanları mayalandırma görevi var.
İlkler, tekler, ve kırklar şehri Tokat...
İlk üniversite dünya üzerinde bu topraklarda kurulmuş, turizm otelcilik alanında ilk otel örneğine tarihte deveciler hanında mimarisine rastlanmış.
Omuz halayımız dünyada tek ve ilk
Ovalarıyla ırmağıyla verimli topraklarıyla endemik bitki örtüsü ve canlı örtüsüyle kendi içinde otantikliğini koruyan ve kendi kendine döngüselliğini sağlayan bir il.
Dünyanın en güzel suyu bu topraklardan çıkar niksar ayvaz suyu.
Kırk sayısı olgunlaşmayı ifade eder ve demlenmiş insanıyla ürettiği zanaatlarıyla ve çoğrafik özellikleriyle tüm insanlığa öncü olan bir memmleket.
Bu efsanelerden bir kaçı içimizden bir değer olan kadınlarımız.
Hayallerinde sınır tanımayan yaşın sınırı olmadığını bize öğreten Tülay Atilla hanımefendi.
Anne sevgisi mucize Cemile Sucu
Üvey anne Merdiye yılmaz, şiiri oku.
Kültürümüze hizmet eden yasemin ertaştan, züleyha koç kilim,baskı kalıp ve yazmacılık.
Ezandan önce uyanırdı annem şiirini oku...
2017 yılında yılın annesi seçilen Gülüzar Akdağ hanımefendi.
           Gülüzar Akdağ hanımefendinin üzerinden sabrın, metanetli duruşun, yaradana olan inancın en doğal haliyle aramızda olması bize güç verdi. Şehit  Yakup Akdağın annesi 29 yaşında ki bir evladını şehit veren ve özel bir genç kızımızın annesi olan "sevda anlatılmaz yaşanır "diyerek bizim Bakış açılarımızı değiştiren bir kadın, bir anne. O nu tanıdığımızda  kendi sevgimizi sorguladık. Bizler çocuklarımızı koşullu sevdik. Eğer yemeğini yersen seni severim dedik, Eğer dersini çalışırsan, odanı toplarsan seni severim dedik .
Birde çünkü sevgilerimiz vardı. Seni seviyorum çünkü çok çalışkansın, Seni seviyorum çünkü çok başarılısın dedik ve güvensizliği aşıladık bilmeden çocuklarımıza taa ki Gülüzar anneyi tanıyana kadar onu tanıdıktan sonra herşeye rağmen seni seviyorum diye bilmeyi öğrendik. Şimdi annelik bir sanatsa Gülüzar anne bir zanatkar diyoruz ve  O yüce annenin yetiştirdiği Sevda Akdağın yazdığı mektubu sizlerle paylaşmak istiyorum.
Mektubu oku...
Anadolu kadınlarıydı onlar meslek haneleri dolu ünvanları ise anaydı
dolu dolu anadolu kadınlarıydı onlar.
Mühendis oldular kat kat bina inşa ettiler
Mimar oldular geçmişi geleceğe bağlayan köprüler kurdular.
Öğretmen oldular hayat okullarında boy boy insan yetiştirdiler.
Anadolu kadınlarıydı onlar meslek haneleri dolu ünvanları ise anaydı
Dolu dolu anadolu kadınlarıydı onlar.
Burada bulunan tüm kadınlarımızın anneler gününü kutlar,  annesini seven kadınını omuzlarında taşıyan yiğit erkeklerimizi saygıyla selamlıyorum. Her şey gönlünüzce olsun.Güzelliklerde buluşmak dileğiyle...
Dünya köylüsü
Ayla Bağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder