10 Ocak 2019 Perşembe

İÇİMİZDEN BİRİSİ BİR BİLİM KADINI

          Tokat il Sağlık Müdürlüğüne bağlı, Tokat Dr. Cevdet Aykan  Ruh Sağlığı ve  Hastalıkları Hastanesinin baş hekimi sayın Psikiyatrist Uzman Dr. Müberra Kulu Hanımefendiyi makamında ziyaretettik ve yaşama dair insana dair ve hastanede yapılan çalışmalar hakkında güzel ve sammimi bir sohbet gerçekleştirdik.
           "1977 yılında Tokat'ta doğdum. Gazi Osman Paşa Lisesi'nde okudum. Samsun 19 Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri bölümünden  mezun oldum. Bakırköy ruh sağlığı ve hastalıkları hastanesinde beş yıl çalıştım. Yurdun çeşitli yerlerinde görev ysptım. Şu anda Türkiyede 9. olarak açılan Tokat Ruh Sağlığı hastanesinin baş hekimi olarak görevime devam ediyorum. (Bakırköy, Erenköy,Trabzon,  Adana, Bolu, Manisa, Elazığ, Samsun)Tokat'taki bu merkezde bölgeye yönelik 124 yatakla hizmet veriyoruz. Bu bölgenin adli psikiyatri yükünü karşılıyoruz. 13 tane hocamız var. Günlük 350 ile 400 arasında polikilinik hastaya  bakıyoruz. 50 hasta ilçelerden geliyor ve rehabilitasyon merkezlerimizden hizmet alıyor. AMATEM  ve Cinsel işlev bozuklukları benim uzmanlık alanım. 5 yıldır burada görev yapıyorum. 2011 yılında TRSM ( Toplum ruh sağlığı merkezi) ler Avrupa birliği uyum yasaları doğrultusunda kuruldu. Çok güzel bir uygulama. Rehabilitasyon merkezinde profosyonel olarak hizmet veriyoruz. Belediye başkanlarımızın desteğiyle ilçelerimizden ücretsiz servislerle hastalarımız bu merkeze geliyor ve  1-Doktor,2-Hemşire 1-Psikolog,17 -Öğretmenimizle hizmet veriyoruz.
              TRSM lerde akut hastalarımızada  rehabilitasyonla hizmet veriyoruz. Her servisimizde öğretmenlerimiz var. Kadın sevisimiz 26 yataklı bir servis. Ağır hastaların uzun süre yattıkları bir bölüm.İl Milli Eğitim müdürümüz Levent Yazıcı beyefendinin desteğiyle  Kadın servisinde ilk kez Kız Meslek Liselerinin Kuaförlük ve Güzellik Saç Bakım bölümü öğrencilerini stajer olarak aldık ve  bu güzellik ve bakım merkezi salonumuzda  hastalarımıza  hizmet verdiler. Bir kadın olarak orada yatan hastalarımızın  bakımsız olmalarını istemedim. Gönüllülerinde desteğiyle bu birimi oluşturduk.
              12 yataklı AMATEM'in bir fiil hekimiyim. Bu konuda Tokat çok duyarlı. İl Gençlik Merkezi Spor Müdürlüğünün havuzlarını kullanıyoruz. Ziraat Fakültesinin bize verdiği tarım alanlarında  hobi bahçelerimiz var . AMATEM hastalarıyla burada rehabilitasyon amacıyla ekip biçiyoruz ve hasat zamanı ürettiklerimizi  diğer hastalarla paylaşıyoruz. Hastalarımızın daha çabuk iyileşme göstermesi ve hayata uyumlu hale gelmelerinde bu faliyetlerin katkısı çok büyük.Temiz hasta bir yıl bağımlılığından uzak duran hasta demek. Temiz hastalarımızı şebi aruzda yeniden hayata bağlanmak temiz bir sayfa açmak adına sayın belediye başkanımız Eyüp Eroğlu'nun desteğiyle Konya'ya mevlanayı ziyarete gittiler ve mistik bir gezi yaptılar. Tokat bu konuda çok şanslı. Kurduğumuz iletişimler sonucunda aldığımız desteklerle yaptığımız etkinliklerle hastanemizde fark yarattığımızı düşünüyorum.  Çünkü bu konuda yöneticilerimiz çok duyarlı.
              Bu kurumda 5 yıldır "Bahar Şenliği" düzenliyoruz. İyileşen hastalarımızla birlikte yeniden doğumun simgesi olarak mayıs ayında hastane kapılarını açıyoruz ve halkımızla buluşuyoruz. Gelin burası korkulacak bir yer değil demek için. Hastaneyi tanıtmak ve rehabilitasyon merkezlerinde yaptığımız el işlerini, tiyatrolarımızı, müzik çalışmalarımızı  gelen misafirlerimizle paylaşıyoruz. Kütüphanemiz kitap okumak isteyenler için sosyal bir alan, mutfağımızda öğretmenlerimizle birlikte yemek yapmayı, mevsimlik  reçellerin, turşuların yapımını öğreniyoruz.  Hastalarımız üretmenin ve öğrenmenin mutluluğunu yaşarken rehabilite oluyorlar. Müzik öğretmenlerimizin çalıştırdığı kişiler enstürüman çalmasını öğrendiler ve hep birlikte şarkı söyleyen bir koromuz var. Resim yapmasını öğrenenler sanatsal faliyetlerle daha mutlular. Spor salonlarımızda yine  beden eğitimi öğretmenlerimizle birlikte çalışmalarımızı yapıyoruz. Hastanemiz bu bölgede hizmet veren çok kapsamlı bir hastane bu açıdan çok şanslıyız. Bu kurumu kullanmak ve yararlanmak hizmet almak adına toplumumuzun bilinçlenmesi ve bu kurumdan haberdar olup değerlendirilmesi için elimizden ne geliyorsa en iyisini yapmaya çalışıyoruz.
             Profesyonel bir yardım almak için halkımızın bunu iyi değerlendirmesi ve normal bir hal alması için çabalıyorum. Nasıl ki  kulağın ağrıdığında normal olarak doktora gidiyorsan psikiyatride korkulacak bir şey değil. Gelin görün ve yararlanın diyorum. Çünkü insan depresyondayken gerçeği göremiyor. Profesyonel bir destek almak ve gerçeklerle yüzleşmek bu anlamda çok çok önemli. İhtiyacı olan herkesi bekliyoruz biz buradayız.Damgalanma korkusundan kurtulup profesyonelle buluşmak için biz buradayız.
               Hastanemize bir kapalı spor salonu yapmak istiyorum. İlerleyen günlerde inşallah buda gerçekleşir.
              Ben tüm hayallerimi gerçekleştirdim. Bir kızım var. Küçük mucizem büyük emanetim. Çok mutlu olduğum bir evliliğim var . Sağlıklıyım. Ben halime şükredenlerdenim. Daha uzun yıllar sağlıklı eşimle kızımla birlikte , memleketime milletime bir Atatürk kadını bir Cumhuriyet kadını ve bir bilim kadını olarak hizmet etmek istiyorum." dedi.
               Bir bilim kadını olarak bulunduğu makamda kadın gözüyle ve eliyle dokunduğu yerlerde fark yaratan insanı insandan ayrı görmeyen işine aşık içimizden birisi bu toprağın kızı, Tokat Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hastanesi Başhekimi sayın Müberra Kulu Hanımefendiyi yakından tanımak ve yaptıklarını görmek bizi ziyadesiyle memnun etti. Hastane içinde gezerken gözümüze takılan her ayrıntıda hastaların ve personelin güler yüzüne mutlulukla yansıyan işini önemseyen ve aşkla yapan bir hekimin izlerine rastlamak çok çok onur vericiydi. TRSM hastalarının yaptığı el sanatlarının sergilendiği merkezi görmek orada üretilen ürünlerden beğendiğinizi satın almak ve arkadaşlarınıza hediye etmek için tüm Tokat halkını bu merkezi ziyarete davet ediyorum. Bu merkezde çok güzel yağlı boya tablolarına, ahşap boyama ürünlerine, ağaç tablolara ve daha nicelerine ulaşabilirsiniz. Güzelliklerde buluşmak dileğiyle... iyiki varsınız.
Dünya Köylüsü
   Ayla Bağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder