24 Eylül 2018 Pazartesi

TOKATIN 41'LERİ

Niksar'ın Zeytindibi mahallesinde baş vermiş kırk kız yatar,
Dağılmış dört bir yana değerlerin hazinesi içinde kendisini arar
Hayal etmenin yaşın önemi yok ukte kalmışsa içinde birşeyler
Kültürünü yaşatmaya var olmaya çabalar erenler
Bu illerin güzelleri gönüllüdür sevgiyle yoğrulup  baş vermeye
         Almus'tan seslenir muhtar bacı Münevver; öğrendim ki
          İnsan insanmış kadın erkek ayrımı olmazmış der.
          Başçiflik'ten Fadime teyzeye kulak ver ey beşer
          Affetmenin erdemine varan mutluluktan taşar.
          Avcı vurmuş yaralı bir Meral gözleri kan ağlar
Pazar'da pazar eğledim halimi kadın anaya 
Nebahat abla çekti resmimi koydu beni haneye
Elif ana ocağında hamdım yandım piştim
Muhterem Anaların kıymetini yaşarken bildim
Yaşayan efsane kırk kızlardan birisi oldum.
          Sır denen Bir sırrı var bu alemin
          Onu sattım sevgi dükkanının Sulusaray'larında.
          Cumhuriyet mahallesi Muhtarı seçildim Erbaa'da
          Sesime ses verdi sevdam Reşadiye'den miricanıma 
          Turhal'lıyız hep bir hallıyız dedi Diril insanlığa
           İnancıyla mucizeler yaratan, sabrıyla kemale eren Analar
Merkezde gıjgıjın doruğunda yatan bir eren var
Eteklerinde dolanan elleri marifetli kırk kız 
Şair,ressam, zanaatcı,cesaretli, yürekli,bilgili
Analar bacılar kızlar senin duanla yol buldu
Mülteci gönlümün çapasını Yeşilyurd'a demir attım.
Ey arif Sende katıl aramıza dediler...
Kaldım da 41 lerden oldum bu şehirde
Mutluluk,sevgi, merhamet olup yeşil ırmak gibi aktım tüm gönüllere...
Dünya köylüsü
   Ayla Bağ



          
                 
           



          

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder