14 Mayıs 2018 Pazartesi

Aferim Sema'cığım

         Köy okulunda öğretmenlik yapan bir öğretmenden dinlediğim hikayeyi öğretmenin ağzından sizinle paylaşmak istiyorum.
          Sorgulayan nesil karşısında bende kendimi sorguladım. Bugün birinci sınıfa giden öğrencimin yaptığı hareket beni çok çok etkiledi.Ben köy okulu öğretmeniyim. Köylerde bahar zamanı işler güçler çıktı. Anneler çocuklarını okula gönderirken okul çıkışı nereye geleceğini iyice tembihliyorlar. Çocuklarda ona göre gidiyorlar evlerine yada bahçeye. Öğrencimin babası mesaj çekmiş ; öğretmenim biz bahçedeyiz Sema okul çıkışı bahçeye gelsin demiş. Bende tamam söylerim dedim.Ders bitti Semacım annenler bahçeye gitmişler baban mesaj çekti seni oraya bekliyorlar dedim. Sema şöyle bir durdu hayır öğretmenim ben eve gideceğim annem bana eve gel dedi dedi. Bende baban mesaj çekmiş bahçeye gelmeni istiyorlar dedim. Sema öğretmenim mesaja bakabilirmiyim dedi. Mesajı Semaya gösterdim okudu tatam o zaman bahçeye gideyim dedi. Aferim sana Semacım çok çok teşekkür ederim.Öğretmeninde olsam beni denetlediğin ve sorguladığın için . Güvensizlikten değil aslında mesajı görüp tatmin olmak ve bu habere inanmak istediği için onun bu haraketini çok tebrik ettim. Direk olarak tamam öğretmenim de diyebilirdi. Ne kaybederdi hiç bir şey ama çok şey kazandı diye düşünüyorum.
           Kişilik gelişmesinde öğrencimin bu hareketini çok önemli ve değerli buluyorum sorgulayan düşünen nesiller için bizimde onların bu davranışlarının önünü sevgiyle açmamız gerekiyor.Onların düşüncelerinin çok değerli olduğunu kendine güvenmenin bu küçük minik adımlarla gelişeceğinin ilk deneyim alanları olan okul öğrenci ve öğretmen üçgeninde ki davranışın ona katacağı ve bana kattığı değerler için çok mutlu oldum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder