29 Ekim 2017 Pazar

SANAYİDE AÇAN BİR GÜL

            Sıra dışı hayat hikayesine 7 yıl önce başlayan ve bulunduğu ortama fark katan güzellik getiren Nurten Hanım eşiyle birlikte sanayide ki pideci fırınında gelen müşterilerine gülen yüzüyle gocunmadan severek hizmet eden ve çevresinden takdir gören bir kadın.
          1974 Tokat sulusokak doğumlu olan Nurten hanımın ağzından hayat hikayesini dinleyelim."Sulusokakta doğmuşum.Terzi bir babanın kızıyım. Ben küçükken annem babamla ayrılmış. Babam çok alkolikmiş annem çalışır eve para getirirmiş. Babamın gücüne gitmiş annemin çalışması. Annemde babamı bırakmış..ilk okul mezunuyum, daha ilerisini okuyamadım çünkü eve ekmek getirmek çalışmak zorundaydım. Eşimle görücü usulüyle evlendim.Eşimin bana karşı saygısı çoktur . Evliliğimiz boyunca sevgi ve saygıyı elden hiç bırakmadık. İki çocuğum var. Oğlum ünüversitede okuyor. Kızım 10 yaşında.ilk okula gidiyor. 11 yıl yatalak  kayın valideme baktım. Bu arada boş durmadım el işi dantel yaptım.Tokatın ve  Pazar'ın kızlarının çehizinde benim el emeğim vardır.Dantel yapmasını çok seviyorum ilmek ilmek göz nuruyla işlediğim kar beyazı dantellerin kızlara mutluluk getirmesini diledim aldığım parayı helalinden kazandım.7 yıl önceydi aldığımız eleman işi bırakınca eşime ve dükkandaki işlere yardımcı olmak için geçici bir süreliğine dükkana geldim.İşi sevdim çalışmayı çok seviyorum. Üç kişinin yaptığı işi yapıyorum garsonluk,bulaşıkçıyım ve kasiyerim. İşi gocunmadan severek yapıyorum. Bir masaya on kere giderim hiç erinmem bu benim işim. Müşteri bizim veli nimetimiz onlardan memnuniyet gelince bende çok mutlu oluyorum. Titizlik ve hijyen konusuna çok dikkat ediyorum. Bu ilçede yani  Pazarda ilk ben kadın olarak sanayide işe başladım. Beni gören duyan diğer bayanlarda cesaret aldılar ve hayatın içinde çarşılarda esnaf olmaya başladılar. Bu çok güzel bir duygu. Sanayide ki adamların hareketleri değişti. Küfürlü konuşmayı bıraktılar daha tedbirli ve saygılı konuşuyorlar. Kadınlardan çok taktir aldım Allah senden razı olsun çok sevap işledin dediler.7yıldır burdayım kaşın üstünde gözün var diyen olmadı. Kendinden olmayınca kimse kimseye bir şey yapamaz. Benim dükkanımda bayana yanlış yapılmaz, yapılamaz bir gün  bir bayan müşteriye erkeğin birisi laf attı dükkanın içinde ,eşim dükkandan adamı kovdu bana senin paran lazım değil ,bir daha bu dükkana gelme dedi. O gün bu gündür bir yanlışlık görmedim.
Çalışarak her şeyimizi aldık . Evimizi yaptırdık arabamızı aldık. Bunda kayın validemin duasınında çok büyük etkisi var. Anne baba duasıyla bu yolda yürüdük bereketimiz ordan geliyor. Anaların hakkını sırtımızda hacca götürsek ödeyemeyiz. Hede çileli bir anneyse  onun hakkını hiç ödeyemeyiz. Evimizin alt katını kız öğrenciye dayalı döşeli kiraya verdim .Toplumun düzenli olması için elbirliği ile mücadele etmek gerekiyor kız öğrencilere özellikle göz kulak olmaya çalışıyorum . Ben sizin annenizim bir derdiniz olursa bana söyleyin diyorum kendi arabamla acil durumlarda yardımcı olmaya çalışıyorum . Canınız ne isterse söyleyin yapayım anne yemeğine özlem çekmeyin diyorum şu anda zor durunda olan iki öğrenciye kol kanat gerdim destek olmaya çalışıyorum.Allah yanında zay olmasın. Hepsi bizim çocuklarımız.
Sevgi saygı dışında her şey boş ,hayatı dolu dolu yaşadım. Paylaşmak çok güzel sıkıntılarını unutuyorsun.
Çocukluğumda çok sıkıntı çektim. Evlendikten sonra her şeyim oldu.Tüm hayallerimi eşimle omuz omuza vererek çalışarak gerçekleştirdim.Senede 10gün tatile ailemle istediğim yere gidebiliyorum.24 yıllık esnafız aynı yerde olmak insanlara güven vermek çok güzel.Gönül rahatlığı içinde alın terinle para kazanmak insanın en büyük erdemidir diye düşünüyorum.Çalışarak sağlık kazandığıma inanıyorum. O yüzden hiç boş durmam muhakkak yapacak oyalanacak bir şeyler buluyorum kendime.
Günümüz gençleri tembel çalışmayı sevmiyorlar.Ellrinde cep telefonu altları da araba  hazıra konuyorlar. Hayatı umursamıyorlar. Onlarada suç bulmuyorum çünkü onları öyle yetiştiren biziz .Biz dükkanda çalıştırmaya işçi bulamıyoruz. İşsizlik yok tembellik var.
Okusaydım hemşire olmak isterdim.
Gül deyince aklıma sevgi koku herşey geldi diyor "Nurten hanım.
         Bir elin nesi var iki elin sesi var . Güçler sevgi ve saygıyla birleşirse aşılmayacak engel gidilmeyecek yol kalmıyor Nurten hanımın hikayesinden çıkarttığımız dersler ve gerçekler beni çok etkiledi. Bayanın olduğu yerde güzelliklerin edebin doğmasına ve aşırılıkların olmamasına küfrün son bulmasına sebebiyet vermek çok güzel. Kadınlarımızın hayatın her alanında ve her yerinde çoğalması ve güzelliklerin artması dileğiyle...Teşekkürler Nurten Avcı  Hanım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder