12 Mayıs 2016 Perşembe

HACIALİ AYBERK DEDE

     Cumhuriyetle yaşıt olan Hacıali Ayberk dede yaşına rağmen dimdik ayakta sağlıklı yaydığı pozitif enerjiyle yeniden doğmuş gibi oluyorsunuz.
   "1923 te ben doğmuşum. Doğmasaydım Cumhuriyet kurulmayacaktı  "diye söze espiriyle başlıyor . Tokatın Almus ilçesinde dünyaya gelen Hacıali dede belliki çok gün  görmüş .ikinci dünya savaşına şahidlik etmiş."1944 te asker oldum.Birliğime teslim olduğumda şu şiiri okudum.
" 41 liler geldi askere
37 lilere verin tezkere"
Giden gelmiyor acep ne iştir . O zaman askerlik üç ,beş ,on yıl sürüyordu. Beş tane çocuğum var iki kız üç oğlan ilk eşim vefat etti.Oğlumdan Allah razı olsun beni yeniden evlendirdi şimdi bu ikinci hanımımla yaşıyorum ondan da çok memnunum.Kulağım duymuyor,gözüm görmüyor ama sesim var çok şükür kendimi ifade edebiliyorum.yaşamayı çok sevdim çok çalıştım.insanlara dürüst olmalarını tavsiye ederim.Vatanın kıymetini bilsinler vatansızlık çok zor.İçimizdeki ruhu kaybetmeyelim.insanlar birbirlerini sevsinler.Sevgiden başka yol yok.İmtahan dünyasında herkes sınavını verecek.sağlığım yerinde çok şükür.Herkese selamlar"diyor dedem...
     Fazla yormuyorum okuduğu şiirle zaten anlatmak istediklerini çoşkulu bir duyguyla  anlatıyor.Allah sağlıklı hayırlı ömürler versin.Evden bizi uğurlarken kapıya kadar gelip elinde şapkasıyla selamlaması beni çok duygulandırdı.Teşekkürler ulu çınar .Davranışlarınla sözlerinle ve hayat hikayenle bize örnek olduğun için.Selam olsun içindeki  güzellikleri kaybetmeyenlere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder