11 Mayıs 2016 Çarşamba

İNATLA AZMİN BİRLEŞMESi

        Başımıza gelen olayları nasıl algıladığımız çok önemli.Yaşadığımız üzücü olayların  sonucunda aldığımız kararlarla bazen hayatımıza yön veririz.Olaylara karşı bakış açımız değiştiği an hayatımızda değişmeye başlar.Alınan bu cesur kararların ardından fırsatlar karşımıza bir bir çıkar.Fırsatları değerlendirmeyi güzelce yaparsak gelecek günlerdeki mutluluk sizi bekler.Havva hanımında böyle olmuş.
           1971 Niksarın Bayraktepe köyünde dünyaya gelmiş. İlk okulu köyünde okumuş.Daha sonra evlenmiş.Eşi sağlık memuruymuş .Sürekli Havva hanımı ilk okul mezunu olduğu için aşağılarmış.Hor görülmeye dayanamayan Havva hanım 13 yıldan sonra eşiyle yollarını ayırmış.Ayrılırken kendi kendine söz vermiş "sen beni küçük gördünya bende okuyup,beyaz önlüğü giyip, kendimi geliştirip kendi işimin patronu olmassam banada Havva demesinler " demiş."  İnat üzerine azmettim ,Ayla ablacım çalıştım çabaladım, çocuklarımın iyi eğitim alması için elimden geleni yaptım .Dul bir kadın olarak hayata tutunmak çok zor.İlk olarak açık liseden liseyi bitirdim. Çalışmak zorundaydım.Bebek mağzasında işe başladım.1 yıl orada çalıştıktan sonra,beyaz eşya firmasında çalıştım,mobilya mağzasında çalıştım, fakat benim istediğim şeyler bunlar değildi.Bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine Halk eğitimde kurslara yazıldım.Akşamleyinde ehliyet kursuna yazıldım ,aynı anda çok yorucu oldu ama ahd ettimya bir kere kendimi donatmalıydım.Halk eğitimden aldığım güzellik uzmanı sertifikasıyla bir kuaförde işe başladım. Fakat çocuklarım Sivas Cumhuriyet Üniversitesinde okuyor diye onların yanına gittim. Oradada elimdeki belgemle kolaylıkla iş buldum .hem çalıştım hem çocuklarımın yanında bulundum.Çok zorluklar çektim ama yılmadım .Bütün bu zorluklar beni daha iyi olmam için kamçıladı.Bir Güzellik merkezinden teklif aldım .Oradada kendimi çok geliştirdim.Eksik olan belgelerimi burada tamamladım.Kosgebin açtığı  kursa gittim.oradan aldığım finansal destekle PANDORAMA ağda salonunu açtım.Bu süreçte bana kardeşim annem ve kızım çok destek oldu .Onların sayesinde ayakta duruyorum .Hayallerim var,güzellik salonu açmak ve çok geniş bir çerçevede müzik ve internet dünyasınıda bu çatı altında birleştirip farklı bir konsept yaratmak istiyorum.Müziği çok seviyorum.benim için bir terapi gibi geliyor.Belediyenin Hanımeli Behzat sanat müziği korosundayım .Kızım müzik öğretmeni oldu. Dört tane estütümanı profösyonel olarak çalıyor .bende sesimle eşlik ediyorum. Oğlum bilgisayar mühendisliğinde okuyor. Hayatı ve insanları çok seviyorum .kendime söz verdiğim gibi liseyi bitirdim ve beyaz önlük giyinip kendi işimin patronu oldum. Çok mutluyum. Hayallerimi gerçekleştirdiğim için.inşallah daha güzel daha büyük hayallerde buluşmak dileğiyle Allahın izniyle onuda başaracağım. Bir gün dört katlı güzellik merkezinde buluşmak  dileğiyle" diyor Havva hanım.
        Havva hanımın hayat hikayesi üzerinden okuduğumuz geçekler bize inatla yani hırsla yola çıkılan bu öyküde azmin ve çalışmanın önünde kimse engel duramaz .Yeterki sen iste tüm engelleri aşarsın. Kişi kendisini sevmeli kendisine değer vermeli .Başkasından bunları beklersen çok beklersin kül olup yanıp gidersin. Fırsatları insan kendisi yaratır. Yaradanın yardımıyla ve Allah'a olan inancıyla ayakta durup,hayatı cesurca yaşamak,güçlükleri aşıp mutluluğu yakalamak .Kadının içindeki gücü keşfetmesiyle hayatın içinde yer alması insanın kendisine yapacağı en büyük yatırım diye düşünüyorum.Teşekkürler Havva Yılmaz hanım bizimle hayat hikayenizi paylaştığınız için.Yolunuz açık olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder