22 Ekim 2019 Salı

TOKATLI HÜSEYİN ÖZER USTA

                 Dünyanın restoran kalitesi konusundaki en önemli otoritesi kabul edilen Michelin rehberince tavsiye edilmiş olmak da dahil çok sayıda ödülü ile, Westmister Üniversitesinden fahri doktorası bulunan ve Middlesex Üniversitesinde öğrencilere girişimcilik ve restoran işletmeciliği dersleri veren, Michelin Guide tarafından tavsiye edilen Dünyanın ilk Türk lokantaları Özer ve Sofra restorantlarının sahibi başarılı bir girişimci, aynı zamanda idealist kendisini sürekli güncelleyen, geliştiren, yenilikçi iş adamı hikayesiyle tüm dünya insanlığına öncü olacak nitelikteki başarı dolu hikayesini bizlerle paylaştı.
             1949 doğumluyum. Tokatın Reşadiye ilçesinin Doğantepe Köyü'nde  dünyaya geldim. Annem babamdan ayrılıp başka kocaya gidince benide bir ağanın yanına keçi çobanı olarak verdiler. Çoban Osman amcadan toprakların üzerine sopayla yazı yazarak okumayı öğrendim diplomam yok. Okula gitmedim çünkü tarlalarda çalışıyordum, hayvan güdüyordum. Hayvanları çok seviyorum. Anne annemmi çok seviyordum, oda beni çok seviyordu. Bana bir şey olursa anneannem çok üzülür dedim ve kendi hayatıma doğrulukla yön verdim. Sizinde çok sevdiğiniz insanlar olsun, herkesi çok sevin.
            11 yaşında üvey babamın verdiği 20 lira borç parayla Ankara'ya geldim. Çocuk olduğum için beni kimse çalıştırmıyor, işe almıyorlardı. Benim kalacak yerim yoktu. Tuvalette yattım kalktım. Biraz para kazanınca bir ciğerciyle anlaştım, günde bir öğün yemek yiyordum. 14 yaşında Ankara'dan istanbul'a geçtim. Orada bir lokantada işe girdim. Kazandığım parayla ingiltereye gitmek için ingilizce öğrenmem gerekiyordu ve emekli bir albaydan ingilizce dersleri almaya başladım. İngiltereye otobüsle gittim. Bir dönercide çalışmaya başladım. Dört yıl sonra çalıştığım lokantayı satın aldım.
             Saf anadolu çocuğuyum. Kim ne derse inanıyorum. Uyanık değilim. Sizde sakın uyanık olmayın. Kuru ekmek yemek beni aşçı yaptı. Açlık hiç bir şey değil ama aşağılanmak çok acı bir şey. Hayatı sevin, İşinizi severek yapın. Ben işime aşığım. Dünyanın en güzel işini yapıyorum. Üretmeyi farklı şeyler denemeyi çok seviyorum. Yemeklere  Kendimden bir şeyler katmaya bayılıyorum. Kimseye özenmedim sadece kendim oldum. İnsan kalmaya çalıştım. Gurbet ellerde Tek başıma bir milleti temsil etmeye çalıştım. Türk'üm müslümanım. Adam olmak için çok çalıştım para kazanmak için değil. Ben her şeyi yaşayarak öğrendim. Hiç bir alanda diplamam yok. Tuvalet temizliğinden başladığım bu yolculukta, masalardaki küllükleri boşaltarak ilerledim ve garsonluk yaptım, bulaşık yıkamaya kadar yükseldim. Daha sonra aşçının yamağı oldum ve çalıştığım dükkanı satın olarak patron ve baş aşçı oldum.
             Middlesex Üniversitesinde öğrencilere girişimcilik ve restoran işletmeciliği dersleri veriyorum. Okumayı, sizlerle arkadaşlık etmeyi çok seviyorum. Lokantamda öğrencilere aşçılık kursu veriyorum. Gençlerle çalışmak çok çok kıymetli hepsi okumuş içlerinde bir ben cahilim. Öğrenmeye ve okumaya çok çok meraklıyım. Keşke okusaydım. Lütfen siz okuyun okuyun öğrenin. Zaman geçirmek için değil öğrenmek için okuyun.6 kez evlendim . Bir kızım var. İkide dünya tatlısı torunum var.
              Beni farklı kılan kendim olmam oldu. Kriz zamanlarında fırsatcılık yapmadım. Türk misafirperverliğini lokantanın kapısından içeri giren herkese hissettirdim. Yemeğini Yemeğenin yemeğini ben yerim dedim.  Bugün lokantamda kraliyet ailesine yemek veriyorum. Güvenilir adam olmak için çalışın çok para kazanmak için değil. Lokantama büyük elçiler gelip yemek yesinler diye kurşun geçirmez camlar taktırdım. Müşteri memnuniyeti benim için bir ödüldür. Kazandığım paralarla kendime yatırım yaptım. Gelişmem için harcadım. Herkes büyük adam olmak isterken, ben iyi adam olmayı kafama koymuştum. Girişimcilik için bilgi gerekir, öğrenmek kişiyi geliştirir. Keşifleri yapın, hayal edin. Korkmayın, Güvenilir insan olun. Ben kendimi bilmeye başladığımda etrafıma baktığımda ben bunlar gibi olmayacağım dedim. Farklı oldum. Adam olursanız size para gelir. İyi olma yolunda kendimi geliştirdim. Eğitimli eğitimsiz ruhu güzel olanı seviyorum. Kötü marka olmayın insanlığın faydasına iş yapın. Ben Türkiye'liyim herkesi seviyorum. İki vatanım var. Biri sevgilim, birisi ana vatanım.
            Sizlerde önce iyi adam olmaya çalışın ,kimseyi kandırmaya çalışmayın, yaptığınız işi sevin. 20 yaşından beri bu işin içindeyim. 50 yıldır bu yolda ilerlemeye
öğrenmeye çok gayret ediyorum. Tokatlı olmayı başımın üstünde bir kep gibi taşıyorum. Ben Tokatlıyım, Türküm, Müslümanım. Bunlarla gurur duyuyorum. Şu anda bir ferrarim var özel uçağımla dünyanın dört bir yanını geziyorum. Yaptığım yemeklere patent almıyorum herkes kullansın herkes yapsın istiyorum. Kurduğum vakıfla öğrencilere burs veriyorum. Ben insanları yüceltmek için vakıf kurdum. Kimse kimseye eğilmesin vakıftan parasını alsın yoluna devam etsin. Anadolu mutfağını, Tokat mutfağıyla birleştirerek tüm dünyaya tanıtmak istiyorum. Dünyada Türkiye Türkiyede Tokat benim vazgeçilmez desturumdur.
             Dünyanın restoran kalitesi konusundaki en önemli otoritesi kabul edilen Michelin rehberince tavsiye edilmiş olmak da dahil çok sayıda ödülü ile, Westmister Üniversitesinden fahri doktorası bulunan "iki memleketi birleştiren insan " olarak ve Middlesex Üniversitesinde öğrencilerine girişimcilik ve restoran işletmeciliği dersleri veren bir çok zorluğu mücadele ederek aşan,  Yaşamayı ve insanları seven hayalleri büyük, kendi büyük mütevazi toprak kokan bir insan olarak bizlere öncü olan ustamın tüm dünya insanlığına öncü olacak hikayesini bizimle paylaştığı için çok çok teşekkür ederim.
Güzelliklerde buluşmak dileğiyle...
Dünya Köylüsü
Ayla Bağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder