14 Mart 2018 Çarşamba

SUNUM

              1971 yılında Tokatın Niksar ilçesinin Bayrak Tepe köyü'nde  dünyaya geldim. Dünya üzerinde ki ilk yolculuğuma iki yaşında babamın görevi nedeniyle gittiğimiz Mardin'le başladım. İlk okulu Artova, orta okulu Antakya (Hatay) ,Liseyi Yozgat Aydıncık'ta bitirdim. 1992 yılında Eşim Gazi Bağ ile evlendim. Bu evlilikten bir oğlum bir kızım oldu.Oğlum Kocaeli Üniversitesi Makine Mühendisliği son sınıfta okuyor. Kızım Amasya üniversitesi Psiklojik Danışmanlık Rehberlik Öğretmenliğinde okuyor. Eşimin görevi nedeniyle İzmir, Ankara, Yalova  illerinde bulundum. 2015 yılında Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi  Sosyoloji Bölümünden mezun oldum. 2017 yılında Marmara Üniversitesinden Aile Danışmanlığı  Eğitimini aldım. Altı yılldır internette "dünyaköylüsü.blogspot .com .tr " üzerinden sosyolojik yazılar, hikayeler, anılar, yazıp paylaşıyorum.Okumayı yazmayı,gezmeyi ,dinlemeyi ve insanları okumayı çok seviyorum.
              2012 yılında TRT 'de izlediğim Güneşin İzinde proğramının yapımcısı Ahmet Güneştekin'in sunumuyla  bu topraklarda  binlerce yıl önce yaşanmış  Kırkkızlar hikayesinden çok etkilendim. Bende bu topraklarda yaşayan bugünün kırk kızlarını yazmak için yüreğime düşen korun doğrultusunda yola çıktım. 2015 yılında babamla ve annemle beraber çıktığım bu yolculukta 200 kadınla görüştüm ve yaşam öykülerinden etkilendiğim kırk kadının hayat hikayesini sizinle paylaşarak kendimize ayna tutmak istedim. Bu süre içinde babamın aniden rahatsızlanması ve kısa süre içinde onu hakkın huzuruna göndermemiz beni derinden yaraladı. Ona olan sevgimin  özlemin  ,minnettarlığımın ve ahde vefamın bir göstergesi olarak bu kitabı babam Necati Özdemir'e ithafen yazıyorum. Yaşamı boyunca bize örnek olan kadına ve kız çocuklarına verdiği değerle bizi baştacı eden, gelişmemiz ve ayaklarımız üzerinde durabilmemiz için baba olarak elinden gelenin en iyisini yapan ve vasiyet olarak bize insanın insana verdiği değerleri miras bırakan ve kızım "din, dil, ırk, cinsiyet, meshep,  ayrımı yaparsanız size hakkımı helal etmem" diyen bir babanın kızı olarak insan ayrımı yapmadan kimdir, necidir  sorgulamadan sadece yaptıklarıyla örnek davranışlarıyla bize bizi hatırlatan insanlığın ortak değerlerinde  buluşmak ve bu sofradan nimetlenmek için insanların samimiyetle yüreklerini açtığı hikayelerini  hiç yorum katmaksısın sizlere aynen aktarıyorum. Bu Gerçek yaşam hikayeleri üzerinden üreten, çalışkan, sanatçı, şair, bilgekadın, mucize, üveyannelik makamı, şehit annesi, ahde vefa, affetmek, çömertlik, adalet, sevgi, azim , dikduruş gösteren örnek tavırlarıyla bulunduğu yere direk olan kadınların  öncü olduklarını hayalleri doğrultusunda engel tanımadıklarını gördüm. Dünya üzerinde insanlar bir direktir bu direkler üzerinde sevgiye ait bir not vardır. Bende bu notu okumaya çalıştım.
               Bana bu yolculuğumda emeğini ve desteğini esirgemeyen Eşim Gazi Bağ'a yürek dolusu sevgilerimi sunarım. Derdimi anlattığımda bana yürekten inanan ve  yaşam öykülerini benimle gönülden paylaşan  yiğit kadınlarımıza ve beni her daim maddi manevi olarak destekleyen güzel yürekli kardeşlerim Hülya Özdemir ,Filiz ünlüsoy ve Yeliz Yıldızhan'a ulaşımda  beni destekleyen kardeşim Murat Özdemir'e  Canım Annemin ve Kayınvalidemin dualarıyla düştüğüm çıkmazlardan yön bulduğum manevi  desteklerine , Oğlum Kağan ve kızım Yasemin yazı işlerinde ve bilgisayar işlerindeki desteğine çok çok teşekkür ederim.Bana yürekten inanan sen yaparsın deyip beni yüreklendiren çok sevdiğim dayım Şevki Çakmak'a ve komşum arkadaşım Nurdan Arslan'a teşekkürü bir borç bilirim, bana bu çalışmamda yardımcı olan herkese çok teşekkürler. Hasan Akar Hocama ve Yahya Şahin hocama değerli bilgilerinden ve yardımlarından dolayı çok çok teşekkür ederim.Benim bu yolculukta  hep yanımda olan nazımı çeken  zamanını emeğini esirgemeyen canla başla beni destekleyen mihmandarlık yapan  gönül insanı güzel insan emekli hemşire Gülsel Yıldırım Hanım Efendiye çok çok teşekkür ederim.
                 Ayla Özdemir Bağ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder