4 Mart 2018 Pazar

PERİ KONAĞI

                 Bulunduğunuz coğrafyanın mimari özellikleriyle ahşap oymacılığının en güzel örneklerini  içinde barındıran Latifoğlu konağını müze olarak gezebilir, Peri konağını yaşam şekline uygun iç dizaynıyla gelen konuklarını ağırlayan misafirperver bir ailenin devamı olan ve geçmişten gelen melekoğulları lakabını günümüze güncelleyen Peri Konağı size gerçektende sadeliğin dinginliğin ve huzurun yaydığı pozitif enerjiyle dolduğunuz bir yer olduğunu vurgular ,90 yıllık konağın 75 yıllık müdavimi bu konakta doğdu,bu konakta çalıştı ,bu konakta emekli oldu ve bu konakta çalışmaya devam ediyor.Ömrü üst katla alt kat arasında geçen ve gelen misafirlerine en güzel şekilde hizmet vermeye çalışan Necla Peri Hanımefendinin  bu konakta hizmet ederken yaydığı enerjiyi görmenizi isterim.
              Dedemler aslen Bayburt'lularmış. Rus harbinden sonra buraya gelip yerleşirler ve burada
hayata devam ederler. Babam çok çalışkan bir adammış. Ticaretle uğraşıyormuş. Amcamla beraber bu konağı inşa etmişler ve ben  1944 yılında bu konakta doğmuşum. Annem ev hanımı. 5 kardeşiz .Üç kız iki erkek, ben dördüncü çocuğum. İlk okulu ve liseyi burada okudum. Gazi osman paşa lisesinden mezun oldum. Babamı ben çok küçükken 1953'te kaybettik. Beş çocukla annem kala kalmış. Bütün yükü 15 yaşında ki abimle omuzlayıp hayata kaldığımız yerden devam ettik.Abim herşeyimle ilgilendi bir baba gibi destek oldu. Üniversiteyi  İstanbul Diş Hekimliği Fakültesinde okudum . Mezun olunca tekrar memlekete döndüm.Bir yıl sonra muayene hanemi doğduğum evin alt katında açtım.38 yıl burada halka hizmet verdim. İşimi çok severek yaptım.Bu süreçte sosyal faliyetlerde bulundum. Derneklerde çalıştım .Halen aktif olarak bir derneğin başkanlığını yapıyorum ve üniversite öğrencilerine burs veriyorum.Sanat müziğini ve halk müziğini çok seviyorum. Koroda çalıştım ve Tokat'ta ilk musiki derneğini kuranlardan birisiyim.Rodyo sanatcısı olmak isterdim hayalim buydu ama olmadı. İçimde kalan bir uktedir.Bu isteğimi korolarda şarkı söyleyerek tatmin etmeye çalıştım. Hiç unutmuyorum babamla bir hatıramda ,babam beni kucağına alır ve türkü söyletirdi ."yar saçların lüle lüle,yar benziyor beyaz güle ,o gül benim hayatımdır ,ölürümde vermem ele ....benim kızım sanatçı olacak derdi.Arabanın benzini biterdi,babam kızım türkü söylersen araba gider derdi. Bende başlardım türkü söylemeye bu arada babam benzinlikten benzin alırdı.Güzel anılardı."derken gözlerinin buğulandığını görmek kaç yaşında olursan ol babanı ve anneni anarken çocuksun ve özlüyorsun çocukluğunu. Biraz ara veriyoruz sohbete...
     Kaldığımız yerden devam ediyoruz koca çınarla sohbetimize" Bayındırlık ve iskan müd. Çalışan inşaat mühendisi bir beyle evlendim. Evliliğim 22 yıl sürdü. Eşimle güzel bir hayat yaşadım .2002 de eşimi kaybettim.Gezmeyi çok seviyorum gezmediğim yer kalmadı.Güney doğu ya düzenlenen bir gezide Van'daki kahvaltı kültürü beni çok etkiledi.Mutfağı çok seven bir insanım.Bir çok şeyi ben kendim yapıyorum .Annemden babamdan gördüğüm  yöresel yemekleri özenle yapıyorum.Küçükken mutfaktan çıkmazdım çok meraklıydım .Annemde izin verirdi mutfakta kalmama bende kurabiye yapardım.Arkadaşlarım yaptığım yemekleri kurabiyeleri çok severlerdi .Benden özel istekte bulunurlardı. Bu merakımın yıllar sonra bana emekli olunca yeni bir iş kapısı olacağı hiç aklıma gelmezdi. Bir buçuk yıl gezdim  tozdum ama bunun bir sonu yok sıkıldım. Bir şeylerle meşgul olmak istiyor insan .Hayalimi gerçekleştirmek için kolları sıvadım.Tokat'ta bir kahvaltı evi açmak istedim ve yola koyuldum.Karar verdikten sonra evin alt katındaki muayenehanemi kaldırıp tadilat yaptırdım.Hazır hale geldikten sonra  şeffimi seçtim.Master şefim işinin uzmanı Balıkesir  ünüversitesinden mezun italyan mutfağında çalışmış,Tokat 2.uluslar arası yemek yarışması birincisi  Mehmet Erdem Macit beyle çalışıyorum.Kalite ve titizliğe önem veriyorum.Dünya mutfaklarından lezzetler sunmak ,fark yaratmak gelenlerin hoş bir sedayla ayrılmaları için elimizden geleni yapmaya
gayret gösteriyoruz.Üretmek ve beğenilmek çok güzel. Çiçekleri çok seviyorum , her şeyle ben ilgileniyorum.6 yıldır bu işi severek yapıyorum. Hayata pozitif baktığım için hiç bir sıkıntı yaşamadım vardır bir hikmeti dedim.Akrabalık bağlarım çok kuvvetli hala herkesle görüşürüm. Arar sorarım elimden geldiğince yardımcı olurum ihtiyacı olanlara. İnsan sevgisini ,dürüstlüğümü ailemden aldım. Kıskançlığım yoktur.Hayatı benimsedim ve uyum sağladım.Her şeyi severek yaptım.Allaht'an sadece sağlık istiyorum.Gençlere tavsiyem arkadaşlarını iyi seçsinler,okusunlar,ve akıllarını kullansınlar. İyi insan olsunlar.
Yine hatıralarımdan örnek vereceğim.
Babam fakir babasıydı. Soframız hiç misafirsiz kalkmazdı. Sabah namazından sonra babam muhakkak misafirle gelirdi.Annem çok becerikli bir kadındı. İyilik yapmayı çok severdi.Bizim lakabımıza melekzade derlermiş. Soyadı kanunu çıkınca peri soyismini almışlar. İnanç olarak kur-anı kerimden başka bir din tanımıyorum.İki defa hacca gittim. Kötüyü arkama atıyorum önüme bakıyorum.Sabah kalkınca duamı edip aşağıya iniyorum.Kanaatkarım.Allaha dua ederken içimide dışımıda güzelleştir Allahım diyorum.Allahtan korkarım.Elim ihtiyaç sahiplerinin üstündedir.Sağ elin verdiğini sol el görmeyecekmiş derler.  Bende pek fazla bunlardan bahsetmek istemiyorum."diyor Nejla Peri abla.
               Bu hayat hikayesi üzerinden okuduğumuz gerçekler ve çıkarttığımız sonuçlar  istikrarlı bir hayatın içinde hedefimizin sadece insan kalabilmek insan olabilmek için yapmamız gerekenin gereğini doğal akış içinde  yapmak ve gelip geçici dünya üzerinde insan kalabilmek için davranışlarımıza dikkat etmek.Doğduğu evde işe başlayıp buradan emekli olan ve yeni işinide burada kuran 73 yaşına rağmen hala hayatın içinde etrafına ışık olan Nejla Peri Hanımefendi üzerinden çalışmanın üretmenin,okuyan kadının etrafını aydınlattığını topluma faydalı olduğunu okumanın önemini ve yaradana bağlı olmanın altını çizerek bize bizi yeniden hatırlatıyor. Doğada ve denizde yön bulmaya çalışan insanlara rehber olan kuzey yıldızı misali bize öncü olduğunuz için teşekkürler. Diğerbir ismi demir kazık olan kuzey yıldızının yansıması olarak bu mekanda yıllardır demir kazık misali yaşama devam etmesinden dolayı teşekkürler  Nejla Peri  Hanımefendi bizimle hayat hikayenizi paylaştığınız için ...85 yıllık peri konağında 40 yıllık dostluklar kura bilmek için sevdiklerinize bir kahve içimi zaman ayıra bilirsiniz.
"Bir kahvenin kırk yıl hatırı vardır"
           





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder