6 Ocak 2018 Cumartesi

KİME GÖRE

Ben çerkes ananelerine göre yetiştirildim.
İlk sevgiyi değeri babamdan öğrendim.
Babamın kucağı sağ  omuzu benim yerimdi ,
Ben hayatta en çok babamı sevdim.
Ondandır bu kendime olan güvenim.

Geleceğime yön veren eğitimleri ilk olarak
Okullumda öğretmenlerimden öğrendim.
Ondandır bu dik duruşum başına buyrukluluğum.

Koparıldım dalımdan yaprak misali ,
Üst üste gelen kayıpların içinde  kayboldum.
Sorguladım, kimim ,neyim ,nereden geldim nereye gidiyorum.
Silkelendim irkildim, bana hizmet etmeyen duygulardan arındım.
Fark ettim,ayağa kalktım,yöneldim,kararlı oldum yürüdüm.
Üretime katkıda bulunup ,bilmediğimi öğrendim ustalarımdan
Bir usta bin usta dalında birincilik ödülüne layık görüldüm.
Fark yaratmak adına farklı bir şey yapmalıydım.
Kılavuz köklerden beslenip  sanata yeni yorumlar getirmek için
Seçtim baskı kalıp oyma işini...

Gönüllü çalışmalarım oldu ceza evinde,
Kader mahkumlarıyla paylaştım bildiklerimi.
Hayata karşı bakış açımı değiştirdim,
Daha sıkı sarıldım eşime işime aşıma.
Hayatı acısıyla tatlısıyla seviyorum.
Beni ben yapan her şeyi seviyorum.
Veren el alan elden üstündür.
İnsanlara yardım etmeyi,yaptığım işte fayda arıyorum.
Şikayeti çıkardım hayatımdan, çözüm odaklı çalışıyorum.
Geçmiş bana insan kalabilmeyi öğretti.
Dünya üzerinde herkesin bir görevi olduğunu ,
Farklı kültürlerin bir zenginlik olduğunu öğrendim yaşarken.
"Başkası olma kendin ol böyle çok daha güzelsin"
Kime göre neye göre deyip kendi özünü keşfedenlere selam olsun.

                    Dünya Köylüsü
                  Ayla Özdemir Bağ


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder