19 Şubat 2016 Cuma

GÜLE GÜLE

           Ezan sesiyle uyandım kan ter içersinde ,kabus gördüm sanki kalabalık siren sesleri alevler çığlıklar kendime geldiğimde çok şükür ki rüyaymış,eşim yanımda  mışıl mışıl uyuyor.hemen yataktan fırladım elimi yüzümü yıkadım çocukların odasının önünden geçerken aralık olan kapıdan uzun uzun kızımı seyrettim uyandırmadan sessizce sokulup ellerinden ayaklarından öptüm üstünü örttüm ve sessizce odadan ayrıldım vakit çabuk geçmişti sabahın ilk ışıklarıyla gün ağarmaya başladı.Tıraşımı oldum,Üstümü giyindim ,vaktin gelmesini beklerken içimden bolca dua ettim.
            Ateşten gömlekti bizim meslek bile bile severek isteyerek seçtik bu mesleği.bizimle evliliği seçenler dahada büyük yürekliydi. iki kere ateşten gömleği üst üste giyinmişlerdi .o yüzden eşime hayrandım gözüm arkada değildi. Çocuklarıma hem analık hem babalık yapardı.Erzurumlu Nene hatunun dediği gibi yavrular anasız babasız büyürde vatansız olmazdı .Vatan da uğruna can vermezsen vatan olmazdı,böyle gördük böyle büyüdük ,kınalı kuzuların vatan uğruna ellerindeki tek varlıklarını yani canlarını vermesi her gün gelen şehit haberleriyle  normale dönmüştü.Gelin girmedik ev olurmuş da ölüm girmedik ev olmazmış.son günlerde akan kan herkesi önüne katıp götürüyor. "Kan gövdeyi götürüyor"Çanakkale'de temeli atılan bu deyimin bu günde aynı güncelliğini koruması bu coğrafyanın tarih boyunca bu sahneleri zaman zaman yaşaması ,bu topraklarda oynanan oyunların yürekli yiğit cesur erlerin canları pahasına da olsa bu düzene geçit vermemelerinden dolayıdır. Tüm bunları düşünürken eşimin sesiyle irkildim günaydın canım, erkencisin hayrola benden önce kalkmışşın bugün dedi.Uyuyamadım dedim gözlerinin içine bakarak
Hemen çayı ocağa koydu,elini yüzünü yıkamaya gittiğinde çocuklara seslendi.
"Günaydın çocuklar hadi biraz acele edin okula geç kalacaksınız."
Biraz sonra masada hep beraber buluştuk.oğlan para istedi kitap alacakmış bu sene üniversite sınavına hazırlanıyor (oda benim gibi asker olacak inşallah)
İlk okula giden kızım büyüyünce öğretmen olacak annesi gibi okumaya çok meraklı öğlenden sonra arkadaşının doğum günü varmış oraya gideceklermiş arkadaşlarıyla izin istedi.
Kahvaltımızı ettik servis saati yaklaştı,ilk önce evden ben çıkıyorum sırasıyla oğlum sonrada anne kız beraber gidiyorlar okula. Hepsini tek tek öptüm ,kızım baba akşam eve gelirken çikolata almayı unutma dedi ,eşim erken gelirsen  annemlere uğrarız çoktandır görüşemiyoruz dedi .inşallah dedim hele bi akşam olsun görüşürüz .çocukları öptüm ,eşime Allaha ısmarladık dedim,güle güle dedi .Gülerek akşama görüşürüz hayatım dedim ,evden ayrıldım.geriye dönüp baktığımda eşim hala kapıda bana bakıyordu el salladım o da bana gülerek el salladı .
                Doğumla ölüm arasında ki yaşam penceresinde güvende oldukları yer yoktur .Başkalarının huzuru ve güvenliği için görev başındadır güvenlik güçleri.Dört tarafı hainle çevrili güzel yurdumda ,ölümün nereden geleceği belli değil.Gün boyunca iş güç akşam mesai bitti.Hava kararmıştı saat 18:30'da her yer karardı,
korkunç bir patlama sesiyle ....tüm ülke sallandı.
kara duman kapladı Ankara'nın göbeğini ,duymayan kalmadı o çığlık sesini ,evlerde babalarını bekleyen bebeler, oğullarını bekleyen analar elleri koynunda bir gelin ağlar oy anam anam nasıl dayanam....
     "Ankaranın taşına bak
      Gözlerimin yaşına bak
     Düşman bizi esir aldı
      Şu feleğin işine bak"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder