11 Şubat 2016 Perşembe

GÖKKUŞAĞI

           Gökkuşağı renklerini insanlara benzetirim .Her bir renk kendi dalga boyunda karşısındakine verdiği huzur kadar sevilir.kimisi maviye aşık kimisi kırmızıya kimisi yeşile....
           Ben tüm renklere aşığım , ruh halime göre zaman zaman renk tercihlerim değişir.mutluysam siyah giyinirim çünkü hepsiyle beraber olmak vardır içimde hiç birinden vaz geçemem ayırt edemem.hangisinden vaz geçeyim zümrüt yeşilden mi,yakut kırmızıdan mı,gök mavisinden mi,güneş sarısından mı, o yüzden tercihim bütün renklerin toplamı olan siyahı giyinirim üstüme.
             Mutsuzsam ki çok nadirdir bu durum bende, o zaman beyaz giyinirim beni mutsuz eden şeyin üstüne yeni bir sayfa açmak için ,temiz duyguları hatırlamak için hiç bir şey beni üzmeye değmez dercesine meydan okumadır aslında birazda kendime.inadına inadına güzellikleri saflığı vurgulamak için .
Çocuktum ilk okul beşinci sınıfta yatılı okul sınavlarına girmiştim.Dayım okumayı ve okuyanı çok severdi. Okumaya teşfik olsun ödül olsun diye "kızım sınavı kazanırsan dile benden ne dilersen "dedi.Sınavı kazandığımı duyunca "kızım güzel bir kazağı hak etti "dedi ve bir hafta sonra bana sarı renkli çok güzel bir kazak hediye etti.Dayımı çok sevdiğimden midir nedir bilmem sarı kazağıda çok sevmiştim içimi ısıtmıştı dokuması ,rengi yolumu aydınlatmıştı güneş gibi.sanki bana sende okursan kendini geliştirirsen önce içini sonra etrafını güneş gibi aydınlatır ve sıcaklık yayarsın der gibi .odur budur sarı renge karşı özel bir ilgim vardır .Tüm renklerin anası beyaz dır derler ,beyaz ışık kırılırsa dalgalara ayrılır yeşil olur mavi ,sarı ,kırmızı ,turuncu yani hücrenin bölünmesi gibi yaşam başlar hayat olur hepsi kendi lisanlarınca kendilerine düşen görevi yerine getirirler birbirlerini üzmeden kırmadan kırılmadan sınırlarını aşmadan.
              İnsan oğluda tek bir nefisten yaratılmadı mı?Tek bir hücreden çoğalıp çeşit çeşit insanlar dünyaya gelmedi mi? Allah ayetinde "isteseydim tek bir ümmet yaratırdım" derken bizi yaratılanların güzelliklerine ve çeşitliliğine dikkat çekerek düşünmeye ve akletmeye davet etmesinin altında ki gerçeği görebilmemizi sağlayan  bu çoklukta ki birliğin yüce yaradana hamd ederek şükretmenin ne kadar acziyetimizin farkına varmamız için olsa gerek.Gökkuşağı yağmurlardan  sonra çıkan bir doğa olayıdır.yani rahmetimle sevgimle hepiniz benim yarattığım mahlukatımsınız, hepinizin sahibi benim bana karşı olan sorumluluklarınızı ayrılıklara düşüp unutmayın hepiniz birsiniz der gibi bize her yağmurdan sonra kokusuyla görüntüsüyle bize seni hatılattığı için içimize huzur dolup bizi yaşama sevinciyle doldurduğu için gökkuşağını çok seviyorum.Farklı farklı renklerde olsanızda en güzel kaynaktan beslenen insanların bir araya gelerek sergiledikleri güzellikleri bende destekler yeryüzündekilere onları taç yaparım der gibi yorumlamak çok hoşuma gidiyor.Selam olsun ayrı gayrı görmeyenlere omuz omuza yürüyenlere.
              Dünya köylüsü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder