23 Haziran 2017 Cuma

KADIN ANA

          Anadolu kadınının bilgeliği çok önemli kadim bilgilerle donatılmış adeta geçmişin güzelliklerinin meyvesini sergilerken geleceğin  güzellik tohumlarını içinde barındıran rahim misali ağzından çıkan sözlerin bize kılavuzluk eden özün göstergesi olarak görüyor ve ellerinden öpüyorum.
          Kızım nerden başlayayım bilemiyorum. Ben söyleyeyim sen yaz 87 yaşımdayım. Varlıklı yerden geldim. Babam ağaymış 22 nufustuk. Babamın beş karısı varmış. O zaman eşkiyalık varmış kızım. Kocası ölen dul kadınları dağlara kaçırırlarmış, babam da nikahı altına almış kadınları mazeretten kızım mazeretten.. Benim annemden 7 kardeşiz. Okuma yazmam yok. Sadece sayıları rakamları biliyorum. Amcanla görücü usulü evlendim. Bir kızım iki oğlum var. Kızım ikinci çocuğuna hamileyken  vefat etti. Dört senelik evliydi. Üç yaşında bebesi kaldı onu büyüttüm. Benden size tavsiye kızınızı akrabaya vermeyin. Eskiden mal davası vardı toprak bölünmesin diye, kızları dayı emmi teyze çocuklarıyla evlendirirlerdi. Kızın mutsuz olunca kardeşinlede kötü oluyorsun. O yüzden akrabaya kız vermeyin. Oğullarım evli birisi burda Pazar'da birisi İstanbul'da yaşıyor. Gelinlerimle iyi geçinirim. Gelin çok seviliyor hatta kızından ileri oluyor. Oğlum olmasa gelinim kızım olmassa damadım olmaz. Kıymetlerini bilin. Oğlum eve çalışarak ekmek getiriyor. Kkafasının dinç olması gerekiyor , kafayı bize takarsa kendisini işine veremez eve helal lokma getiremez.
Bu köyün bütün evlerinin kerpiçini ben döktüm. Eskiden çok çalışkan yiğit bir kadındım her iş elimden gelirdi. Kerpiç evlerin özelliği kışın sıcak yazın serin olması sağlıklı evlerdi. Beton evlerde şimdi bu yok. Köyün bütün düğün yemeklerini ben yaparım. Düğünde kırılan dökülen benden sorulur. Kırık çıkık işinden anlarım babamdan öğrendim. Hala kırık çıkık işine bakarım. Nazar için kurşun dökerim ,abimin hanımından öğrendim bana el verdi. Yılancık olur insanlar( damar hastalığı) bu hastalık okunmadan geçmez onu okurum. Elimden geldiğince insanlara faydalı olmaya çalışıyorum.
Dedi kodu yapmak çok kötü ,duyduğum gördüğüm bende kalır.
Kadın erkek fark etmez sözü bütün olanı er den sayarım.
69 yıllık evliyim. Amcan 25 sene önce öldü . Eskiden içmeyi kumar oynamayı adamlıktan sayarlardı. Bende çok kızardım elin tarlalarında çalışırdık,amcan  sabaha kadar o parayı yer gelirdi.Bir gün canıma tak etti . Çok sıkıldım bunaldım derdimi kimseye söyleyemedim. Köyümüzün yukarısında yatır var ona gittim . Derdimi ona anlattım. O gece orda kaldım arkadaşımla beraber .  O gece rüyamda ata binmişim atın arkasınada amcanı bindirdim mahmut dede geldi sabret kızım her şey senin olacak sabret dedi uyandım ki rüya  rahatlamıştım kuş gibi uyandım. Ondan sonra şikayet etmedim hayatımdan. Amcanda bir hafta sürmedi bütün kötü alışkanlıklarını bıraktı. Bana değer verdi beni korudu.
At binmeyi çok seviyorum. Hala gözüm düşer atlara bir binsemde gezsem diye.
Eskiden bir yastıkta kocardı insanlar şimdi küstüm yastıkları var işe küserek başlıyorlar. Benden size nasihat bir yastıkta yatın erinizi iyi kötü yanlarıyla sevin . İyi günde kötü günde diye söz veriyolar kötü günde bırakıp gidiyorlar. Söz böyle olmaz . Sözünün eriysen iyi günde kötü günde sabredin.  Eyüp peygamber sabrıyla erdi muradına,Yusuf peygamberi mısıra sultan yapan senin feryadını duymazmı sandın bekle. Yalancı şahitlik yapmayın bizim burda yalancı şahitlikten kaç kişi vefat etti. Sözünüzün eri olun. İnsan yaşlandımı ecük çenesi düşüyor, biraz yaşlılar çenesine sahip çıksın gençlerde hoş karşılasın. Geldik gidiyoruz hakın huzuruna çıktığımızda bakacak yüzümüz olsun gerisini mevlam af eder. Siz yalan konuşmayın,hırsızlık yapmayın kul hakkı yemeyin ,Allaha ortak koşmayın, adam öldürmeyin. Sevin hayatı insanları sevmek en güzel şey beni bu köyde çok severler o yüzden kadın anadır adım . Gördüğüm yanlışları çekinmeden söylerim insanların yüzlerine karşı.  Benim nazımı çekerler bende onları çok seviyorum . Her şeyi yemem yemek seçerim. Meyvenin tazesini ,yemeğin yeni pişmişini yerim.yoğurdum,balım ,soğan sarmısak soframdan sabah akşam eksik olmaz. Çok şükür sağlıklıyım 86 yaşındayım tek başıma oturuyorum. Gelinlerim ve oğlum benim ziyaretime gelirler bende onları özlediğimde gidiyorum.Allah milletimize ortalığımıza iyilik güzellik versin dualarımız vatanımız ve insanlık için.
           Dolu dolu ana dolu . Kadın ana Ayşe teyze üzerinden okuduğumuz gerçeklerin altına bende imzamı atıyorum ve insanlığın mayası bu   Anadolu topraklarında doğmaktan dolayı yükümün ağırlaştığını sorumluluklarımın arttığının bilinciyle buradan ayrılıyorum Allah razı olsun senden kadın ana.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder