28 Mayıs 2015 Perşembe

" BEBE'nin HAKKI"

            Hayvan hakkı diye bir şey yok benim dünyamda.Yaratılan tüm canlı varlıkların  birbiriyle uyum içinde ve sevgiyle yaşamı bir denge içersinde sürdürmektir hak olan.Bu bilinçle hareket edildiğinde kimse kimsenin sınırına girmez ve herşeyin birbiriyle bağlantılı olduğunun farkına varmaktır aslolan.Hayvan sevgisi insanın doğasında olan bir duygudur.Bu duygunun varlığını bilirsin ve geliştirmek o güzelliğe şahit olmak için çaba harcadığında bu duyguyla tanışırsın.
           Yıllardır bahçeli müstakil bir evde oturuyoruz.Çocuklar kedi,köpek istediklerinde hep bir bahanemiz oldu.Kızımın ısrarları ve çok isteği sonucunda karar verildi ve bir kedi aldık.İsmini abisi koydu "BEBE".Ankara kedisi olan Bebe bembeyazdı.Bize saflığı temizliği ve sevgiyi çağrıştırdığı için bu ismi koydu abisi.Artık bir kedim bile yok türküsünü söyleyemeyecektik.Onunla yatar onunla kalkar olduk.Ben bu kadar bağlanacağımı ummuyordum,suyunu yemini verir geçinir gideriz diye düşünürken,gittiğim yerlerde duramaz oldum,iki saat onu görmeden düşünmeden edemez oldum.Zaman içersinde bağlandık birbirimize.O'da sevildiğinin farkında,senin tavrına göre tavır alıyor,sınavlarım olduğunda ders çalışırken yanı başımda hiç sesini çıkartmadan saatlerce benimle birlikte sessizliğe bürünüp gürültü yapmaktan çekinen,Kağan abisi geldiğinde kucağından inmeyen senin can dediğine bende can derim diyen,kızımın okuldan geleceği saati bilip o saatte kapının önünde onu bekleyen,gönlümün sultanı eşiminde gönlüne taht kuran bebe benim için gözünün içine baktığımda gözlerle anlaştığımız,dizimin dibinden ayrılmayan,miyavlamalarıyla açıktığını,susadığını belli eden,gözünün içine sevgiyle bakan,ben sizi çok seviyorum der gibi sürtünmeleri,kafasını okşatması çok sevdiğini göstermek için sana yalvarırcasına bakması,ben sana muhtacım. Der gibi hissettirmesi ,kulaklarını tazı gibi dikip uyuması bazende yatacağı yeri şaşırıp seni koltuğundan etmesi,bazende evin kralıymış gibi ortalıkta dolanması bana yaradanla kul arasındaki bağı hatırlattı  sevgidendir sevgiden...dedirtiyorsa buhal bize ,kur-anı kerimdeki (sad-32) "ben mal servet, çıkar sevgisini rabbimin anılmasından dolayı sevdim "ayetinin bize aktardığı gerçek bu olsa gerek.Herşeyi senin için senide benim için yarattım diyen mevlamın vardır birbildiği bir hikmeti.Onlar bize muhtaç,biz yaradana.
               Yapılan araştırmalara göre hayvanların insanlar üzerindeki olumlu enerjisi kedi,köpek,at,....gibi,insanların daha mutlu olmasına katkı sağladığının gerceğini gözardı etmeden,tüm hayvan bakmak isteyipte bakamayan erteleyen herkese tavsiyem bir an evvel bu isteklerini hayata geçirsinler.Doğayla ve insanlarla,hayvanlarla iç içe bir yaşam geçirmeniz,bu şartları sağlaya bilmeniz dileğiyle....
        Dünya köylüsü
           

1 yorum: