23 Kasım 2017 Perşembe

ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN ÖĞRETMENİM

        Nereden başlayacağımı bilemiyorum. Son zamanlarda tüm kavramların içinin boşaltıldığını görmek beni umutsuzluğa sürüklesede işini gerçek manada yapan öğretmenlerin varlığına şahitlik etmek beni çok duygulandırdı.Dinlediğim hikayeyi sizinle paylaşmak istiyorum.
         Düşünün bir kere üniversitede öğretim görevlisisiniz. Okulun kuralları ve kendinizin kesin ve katı kuralları var. Prensiplerinizden asla ödün vermiyorsunuz. Karşınızda da bulunduğu şartlar gereği prensiplerinizden ödün vermenizi bekleyen bir öğrenci var. Hayatı ve geleceği sizin vereceğiniz karara bağlı. Siz olsanız ne yaparsınız ? Ödün vermez prensipleriniz doğrultusunda mı hareket ederdiniz ? Yoksa öğretim görevliliğiniz süresi boyunca bugüne kadar yapmadığınız bir şeyi ilk kez yapıp bir insanın bir gencin bir öğrencinin hayata tutunması için onun yolunu açmak için prensiplerinizden taviz mi verirdiniz. Bu sizin elinizde , siz olsanız ne yapardınız ?
            Evet asla taviz vermem diyenlerde olacak, ilk kez senin için prensiplerimden ödün veriyorum diyende. Benim gönlüm ikincisinden yana, bazen bir ilki başarmak için bir gönlü kazanmak için prensiplerimizden vaz geçebiliriz diye düşünüyorum. Kurallar insanları eğitmek için konulmuş. Eğer benim kurallarımdan vazgeçmem karşımda ki insan için bir ders niteliğinde olacaksa neden olmasın. Asıl mesele insan kazanmaksa  vatana millete annesine babasına hayırlı evlat olmaksa herşeyden önemlisi kişinin kendisine olan güvenini sağlamlaştıracaksa neden olmasın diye düşünüyorum. Böyle düşünmüş olmalı ki kendisiyle çelişkiye düşmesine rağmen prensiplerinden ilk kez vaz geçen verdiği kararla kendi açısından bir ilke imza atan ve öğrenci  açısından dünya üzerinde ki en büyük mutluluğun yaşanmasına sebebiyet veren  Ülkü öğretmenimize yürek dolusu selam olsun. Öğretmenlik çocuklara dokunmak, onların seviyesine inmek, değer vermek kıymet bilmektir, insan yetiştirmek, kişiyi kazanmak ve faydalı birey haline getirmektir, sizin şahsınızda gerçek öğretmenlerimizin okullarda ve üniversite kurumlarında gönül ehli öğretim görevlisi bilim insanlarımızın çoğalması dileğiyle...iyi ki varsınız. "Öğretmenler yeni nesil sizlerin eseri olcaktır." derken Ulu önder  Mustafa Kemal Atatürk  içinde sevgi ve merhametle yoğrulmuş bir neslin yetişmesindeki  mimarların öğretmenler olacağının altını çizmiştir.
             Teşekkürler  ülkü öğretmenim , sizin şahsınızda tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutlar , sevgi ve merhamet odaklı gönül insanlarının çoğalması dileğiyle...
         
        

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder